Concorde C5 Light
Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 09:14

Hej NG

Jeg er blevet spurgt om jeg vil lave en hjemmeside til et produktkatalog -
onlinebestilling.

De har alle data liggende i C5.

Er det umiddelbart til at gå til - med at trække data fra deres C5
database...???

Hilsen
Bjarne
"Every day new surprises"

Fra : Anders M

Dato : 05-02-09 12:37

> De har alle data liggende i C5.
Kan du ikke flytte dem til MySQL?
> Er det umiddelbart til at gå til - med at trække data fra deres C5
> database...???
Jeg vil foreslå MySQL da det er opensource og meget enkelt at gå til..
Men alt kan vel næsten lade sige gøre nu om dage

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 17:38

"Anders M" <b2b@enside.dk> skrev

> Kan du ikke flytte dem til MySQL?

Jeg har faktisk lavet det med en access db...
Det var mere for at undgå at taste x antal tusind produkter ind igen...

Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-02-09 13:22

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote:

> [...]
> onlinebestilling.
>
> De har alle data liggende i C5.
>
> Er det umiddelbart til at gå til - med at trække data fra deres C5

HVIS der findes en ordentlig driver til C5, enten ADO eller ODBC, så burde
det være lige til.

Men hvis det ikke findes, så lad være med at give fast pris ;)

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 05-02-09 17:42

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev

> HVIS der findes en ordentlig driver til C5, enten ADO eller ODBC, så burde
> det være lige til.

Ja, det er jo lige det der er spg...
Men skal deres db c5 uploades til websitet,
eller kan den tilgås umiddelbart på en lokal maskine...???

> Men hvis det ikke findes, så lad være med at give fast pris ;)

Lyder meget fornuftigt...

Bjarne

Fra : Stig Johansen

Dato : 05-02-09 19:45

"bsn" <bsnSNABELAoncableDOTdk> wrote:

> "Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev
>
> Ja, det er jo lige det der er spg...

Jeg kender ikke rigtig Concorde og de der, men det er vist blevet til
Miscrosoft alt sammen, men husker der har været snakket om ODBC til bla C5
i andre sammenhænge.

En søgning på Google viser også, at der for ~9 år siden fandtes en til
1.500,-
<http://www.ekspertdata.dk/Concorde.html>
(Bemærk: pr. 15. juni 2000)

Spørgsmålet er, om du kan få fat i en, eller man har en i forvejen.

> Men skal deres db c5 uploades til websitet,
> eller kan den tilgås umiddelbart på en lokal maskine...???

Hvis du kan få fat i en ODBC driver, ville jeg, hvis det var mig, importere
relevante data i eks. Access, og bygge katalog/bestilling derfra.

At tilgå interne databaser fra internettet er fy-fy (sikkerhedsmæssigt).

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-09 08:47

> [...]

> importere
> relevante data i eks. Access, og bygge katalog/bestilling derfra.

Tror jeg vil importere data på anden vis, hvis jeg kan få en tekstfil...
Det var jo selvfølgelig for at undgå dobbelt indtastinger...

> At tilgå interne databaser fra internettet er fy-fy (sikkerhedsmæssigt).

Ja - puha...Concorde har sikkert givet mange svedige timer med deres
connection drivere...

Tak for svar...

Hilsen
Bjarne