SQL - sortering af data i alfabetisk orden~
Fra : Allan Gorm Pedersen

Dato : 04-02-09 22:40

Hej

Min sql ser sådan ud:

strSQL = "Select * From personliste Order By Efternavn, Fornavn,
aarstal, titel"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

Mit problem er at efternavne udskrives som følger:
Fænø
Fisker
Frandsen
Frederiksen
Fuglsang

Jeg har sat Meta som følger, men hjælper ikke:
charset=iso-8859-1">

Det er sikket en lille ting men jeg har ledt og kan ikke finde
løsningen.

Hilsen
Allan Gorm Pedersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-02-09 23:07

Allan Gorm Pedersen wrote:
> Mit problem er at efternavne udskrives som følger:
> Fænø
> Fisker

Det er højst sandsynligt en forkert konfigureret database.
Led efter collating sequense, eller noget lignende.

Stig Johansen

Fra : Allan Gorm Pedersen

Dato : 04-02-09 23:54

Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Det er højst sandsynligt en forkert konfigureret database.
> Led efter collating sequense, eller noget lignende.
>
> Stig Johansen

--------
Jeg bruger Access.
Her gik jeg ind INDSTILLINGER under FUNKTIONER og valgte fanen
GENERELT.
Sorteringsrækkefølgen skal indstilles til Norsk/Dansk, så er den
hjemme.

Tak for det.
Mvh.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 05-02-09 02:26

Allan Gorm Pedersen kom med denne ide:
> [...]
>
> Jeg har sat Meta som følger, men hjælper ikke:
> charset=iso-8859-1">
>
> Det er sikket en lille ting men jeg har ledt og kan ikke finde

I hvert fald, har <meta ...> absolut intet at gøre med hvordan
databasen sorterer, men med hvordan de karakterer der levers fra
databasen til siden vises....

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 09-02-09 16:01

"Allan Gorm Pedersen" <allan@laurbjerg.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> aarstal, titel"
> Set rs = Conn.Execute(strSQL)
>
> Mit problem er at efternavne udskrives som følger:

Det er vel ikke så lusket, at "Fænø" er gemt som "F&aelig;n&oslash;",
hvilket jo kan forvirre enhver søgning.

Leif