Ignorer store eller små bogstaver
Fra : Anders M

Dato : 03-02-09 22:11

Hej,

Jeg har en hjemmeside hosted hos one.com. Når man indtaster /hej
virker siden fint, men skriver man /hEj virker siden ikke.
Hvordan kan man ignorere dette?
MVH Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jensen

Dato : 04-02-09 14:50

Anders M wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
/hej
> virker siden fint, men skriver man /hEj virker siden ikke.

Benyt lcase på stringen.

Fra : Leif Neland

Dato : 09-02-09 23:24

Anders M skrev:
> [...]
>
> Jeg har en hjemmeside hosted hos one.com. Når man indtaster /hej
> virker siden fint, men skriver man /hEj virker siden ikke.

Jeg formoder at /hej er en url.

De korrekte løsning er at lære brugerne at på et rigtigt operativsystem,
ER url´er case-sensitive.

Så du kan sagtens have /hej og /hEj samtidig, og værende to forskellige
sider.

Hvis one.com kører et rigtigt operativsystem, og en rigtig webserver, så
kører de apache, hvor du (måske kan få lov af one.com til at) kan bruge
mod_spelling.

Se http://httpd.apache.org/docs/1.3/mod/mod_speling.html

Men, når du nu har skrevet dette i .asp-gruppen, så tvivler jeg på at
det er relevant.

Leif

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 11-02-09 20:57

Leif Neland wrote:

> Hvis one.com kører et rigtigt operativsystem, og en rigtig webserver,
> så kører de apache,

Skal vi nu igen have en religionskrig?

Erik Ginnerskov