En liten meis?
Fra : Jostein Bakke

Dato : 29-01-09 19:17

Ved vår "fuglebusk" (vi fodrer fuglene med solsikekfrø etc, så de får mad
når alt er dekket med sne og is) så jeg for nogen dager siden plutselig en
lille flokk med nogle ret små fugle jeg aldri haver sett før. Etter en
liten stund var de borte. Mon tro om det er en art der er i ferd med at bre
seg nordover?

Jeg tok et bilde af den, men jeg forstår at man ikke kan legge inn vedlegg i
denne news-gruppe?

Kan jeg på nogen måte formidle et foto og spørge her om nogen kender denne
fugl?

med hilsen fra Nesodden (en halvøy udenfor Oslo i Norge)

Jostein

Fra : Jens Mikkel Lausten

Dato : 29-01-09 20:02

Jostein Bakke wrote:
> [...]
> denne fugl?
>
> med hilsen fra Nesodden (en halvøy udenfor Oslo i Norge)

Du uploader dit billede til dk.binaer
Den gruppe er beregnet til den slags.

Mikkel

Fra : SørenH

Dato : 08-02-09 20:56

Jens Mikkel Lausten skrev:
> Du uploader dit billede til dk.binaer
> Den gruppe er beregnet til den slags.
>
> Mikkel

Binære grupper er ikke det bedste til sådanne enkeltbilleder. De drukner
nemt i mængden af uploads, og de fleste internetudbydere holder dem kun
i kort tid.
Og egen hjemmeside (som en anden foreslår) er det ikke sikkert at alle
har og ved hvordan man håndterer, men hvorfor gøre det så besværligt?!
Der er mange upload/share-sites, især til billedpublicering.
Den kendteste er Googles Picasa, som er gratis, og ekstremt nem at benytte.
Kan varmt anbefales!!
Mvh
SørenH

Fra : Hallgeir Fisketjøn

Dato : 30-01-09 08:15

:
[...]

Du kan jo bare opprette en brukerkonto på ett av følgende nettsteder:
http://fugler.net/
http://www.artsobservasjoner.no/fugler/
http://www.feltornitologene.no/
http://www.netfugl.dk/

og så laste bilde(r) opp der.

- hallgeir

--
Når jeg skal ut og fly pakker jeg alltid kofferten full av stygge
klær. På den måten blir det bare en fordel hvis kofferten forbyttes

Fra : Grethe Hoff

Dato : 08-02-09 16:39

"Jostein Bakke" <bakkeb@online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> fugl?
>
> med hilsen fra Nesodden (en halvøy udenfor Oslo i Norge)

Eller hvis du har en website, last opp dit og lim inn linken her.
(Se mitt innlegg om fugleart)
--
Grethe
Deilig å være norsk i DK