Varabel bredde af celle eller tabel i Word
Fra : fam.hougaard@gmail.c~

Dato : 28-01-09 07:10

Jeg har brug af kunne lave en tabel i Word, hvor bredden af tabellen
(eller cellen) tilpasser sig tekstens bredde automatisk.

Grunden er, at jeg skiftet teksten ud ved brug af DocVariable feltet,
men de 3 forskellige tekster til skal skifte mellem har forskellig
bredde (3 forskellige firma-adresser). Og den aktuelle adresse er
understreget ved at bruge rammefunktionen under tabeller (altså en
"ramme" under teksten). Rammen bliver så altid tabellens bredde, men
teksten er forskellig.

Kan jeg få tabellen bredde til at variere automatisk med teksten vil
understregning altid pænt følge teksten.

Det er Word 2003

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 28-01-09 22:41

<fam.hougaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg er ret sikker på, at du ikke kan få en tabelcelle til at ændre størrelse
automatisk, idet jeg aldrig har set det omtalt og heller ikke kan se det
beskrevet i hjælpen.
Kunne du ikke i stedet formatere docvariable feltet til at være understreget
i stedet for, således at denne understregning automatisk vil tilpasse sig
det indsatte. Det burde vist kunne lade sig gøre ved, at du markerer feltet
og så trykker på understregning.
Jeg har ikke selv arbejdet med denne felttype, men i mange andre typer kan
man bruge metoden med at sætte formatteringsegenskaberne på feltet.

Kurt