GOTO
Fra : Jens R. rasmussen

Dato : 27-01-09 20:31

Undskyld - jeg er helt ny i kodning af asp. Så spørgsmålet er
sikekrt irriterende for mange.

Jeg kan ikke finde en "Goto label"-kommando, og en sådan synes
jeg jeg har enormt brug for, når jeg i lange løkker, betingelser
etc vil hoppe ud og gå til et veldefineret sted i min kode.

Men igen - kan man det, for jeg kan ikke finde andet end
Response.Redirect og det er vist hop til et helt andet dokument.
Det jeg ønsker er at hoppe internt i et dokument.

mvh
nybegynder Jens

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Lund Krarup

Dato : 28-01-09 21:54

Jens R. rasmussen wrote:
> [...]
> Response.Redirect og det er vist hop til et helt andet dokument.
> Det jeg ønsker er at hoppe internt i et dokument.

Hejsa Jens

Generelt skal du hellere pakke forskelligartet funktionalitet i din side
ind i metoder à la

Sub DoSomething()
   ' kode
End Sub

hvis der blot skal udføres noget uden returværdi eller

Function GetSomething()
   'kode
   GetSomething = [returværdi]
End Function

....hvis der skal returneres noget.

Så kan du kalde disse metoder nul, en eller flere gange i hovedkoden.
Kan du løse problemet på denne måde?

Venligste hilsener - Jakob