RAM 2,5-2,6V
Fra : Bent E.

Dato : 25-01-09 12:48

Hej NG.

I min manual står der at ved memory: "supports only 2,5V DDR DIMM".
Det jeg finder hos div. forhandlere af RAM står der 2,6V.
Alle øvrige data er som de skal være.
Er de 2,5V/2,6V noget jeg skal bekymre mig om, eller er det ligegyldigt?

Vh
Bent E.

---
avast! Antivirus: Udgaende besked er ren.
Virus Database (VPS): 090124-0, 24-01-2009
Testet: 25-01-2009 12:49:33

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 25-01-09 17:51

Bent E. wrote:
> I min manual står der at ved memory: "supports only 2,5V DDR DIMM".
> Det jeg finder hos div. forhandlere af RAM står der 2,6V.
> Alle øvrige data er som de skal være.

Specifikationen for DDR-RAM er angivet til 2,5 Volt, men overclockere
osv. fandt hurtigt ud af, at lidt højere spænding gav forbedret stabilitet.

> Er de 2,5V/2,6V noget jeg skal bekymre mig om, eller er det ligegyldigt?

I din Bios er der måske mulighed for at indstille spændingen til RAM'en
til 2,6 Volt eller mere.
Hvis du ikke oplever problemer med stabiliteten, så bare glem det.
Hvis du har, og der er mulighed for det, så kan du sætte den op til 2,6
Volt.

Alt derover giver bare mere varme uden at forbedre stabiliteten.

Fra : Bent E.

Dato : 26-01-09 10:57

Jens C. Hansen wrote:
> [...]
> Volt.
>
> Alt derover giver bare mere varme uden at forbedre stabiliteten.

Tak for det Jens
Ja, jeg kan godt nok stille på spændingen i man.
Men jeg har nu valgt auto (forsigtigper)

Vh
Bent E.