SQL sammenligning af int og nvarchar
Fra : Martin Jensen

Dato : 26-01-09 21:26

Hej Stig (eller hvis der er andre der kan hjælpe :) )

Jeg er kommet i en situation hvor jeg ikke helt ved hvad der er
smartest at gøre. Jeg har et system hvor der for hvert medlem
normalt er to segmenter (by og interesse) og for hvert segment er
der normalt 4 valgmuligheder. Hver medlem kan vælge mellem 1 og 4
muligheder i hvert segment, og jeg har derfor brug for at jeg i
min MSSQL database kan gemme alle disse byer og interesser i et
felt (GruppeID). Indholdet af GruppeID kan for et medlem se sådan
her ud. #1##4##25# hvilket betyder at ID 1, 4 og 25 i Gruppe er
valgt.

Nu skal jeg have lavet en liste over medlemmer, og troede at jeg
ville kunne bruge noget lignende
SELECT Medlemmer.Navn, Gruppe.Navn
FROM Medlemmer, Gruppe
WHERE '%Medlemmer.GruppeID%' LIKE '#Gruppe.ID#

Men det ovenstående får jeg ikke noget ud af.

Jeg ved ikke om der findes en smartere opbygning. Det største
problem for mig er at det beskrevne er normalen, men i nogle
tilfælde vil et medlem have mulighed for 3, 4 eller flere
segmenter, og vil også kunne have mulighed for mere end 4
valgmuligheder pr. segment.

Det er måske en rodet forklaring, men håber at i forstår, ellers
må jeg jo prøve igen :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 26-01-09 21:47

Martin Jensen tastede følgende:
> [...]
> valgmuligheder pr. segment.
>
> Det er måske en rodet forklaring, men håber at i forstår, ellers

En til mange relationer, bør angives i separat tabel.
Ellers ender man i noget rod...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Martin Jensen

Dato : 26-01-09 21:52

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> En til mange relationer, bør angives i separat tabel.
> Ellers ender man i noget rod...

Tja... Jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke selv ved det. Det er ganske
kort tid siden jeg lavede noget lignende.

Nogle gange stirrer man sig bare blind på en løsning, og kan slet
ikke finde andre (ellers mere simple) løsninger.

Mange tak Birger