Kan man lave en bekræft-boks uden java?
Fra : Kenni Dueholm

Dato : 24-01-09 17:19

Hej NG

Jeg er ved at lave en side, hvor brugerne, når de er logget ind,
kan oprette artikler. Oprettelse af artikler fungerer fint. Man
skal selvfølgelig også kunne redigere i sine artikler, hvis man
senere opdager en fejl. Dette fungerer også fint. Til sidst skal
brugerne også kunne slette deres artikler, hvis de ønsker det.
Jeg har lavet en side, som lister alle overskrifter på artikler
skrevet af den bruger der nu er logget ind. Jeg kan godt få den
til at slette den artikel man klikker på. MEN man kan jo komme
til at klikke på en forkert artikel i farten, så jeg vil gerne
have en bekræft-boks inden artiklen slettes. Noget i stil med "Er
du sikker på at du vil slette artiklen...? Ja/Nej. Jeg kan se at
dette nemt kan laves med java. Men kan man lave det uden java? Og
hvis jeg laver det med java, hvad sker der så hvis en bruger ikke
har java slået til? Slettes artiklen så bare uden bekræftelse?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 24-01-09 17:43

Kenni Dueholm skrev:

> [...]
> hvis jeg laver det med java, hvad sker der så hvis en bruger ikke
> har java slået til? Slettes artiklen så bare uden bekræftelse?

Du er nok nødt til at uddybe, hvad det er du vil, og hvor/hvordan du vil
bruge det. Du må da også have et script af en art, noget HTML osv. du
bruger til din hjemmeside/funktion, og der må være noget kode, man kan
kigge på. Jeg er faktisk ikke klar over, om det er i et program du
mener, eller på en hjemmeside, for normalt ville jeg slet ikke blande
JAVA ind i sådan noget med brugerredigering;)

Det letteste vil være, hvis du koder i hånden, for så kan man kigge på
koden som den er.... jeg tænker, hvis du benytter et eller andet færdigt
CMS eller lign. Sån noget kender jeg f.eks. nul til..

PS. Du er havnet i en ASP-gruppe - emnet er serverside ASP/Vbscript,
også kaldet classic ASP. ...så der er måske ikke så mange, som kan
hjælpe med fordelene ved JAVA lige her;)

MVH
Rune Jensen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 24-01-09 18:16

Rune Jensen:

> [...]
> kaldet classic ASP. ...så der er måske ikke så mange, som kan hjælpe med

Det må være javascript der menes...
OK = confirm( 'Er du sikker på ....');
OK er true, hvis der bekræftes (Ja), eller flase hvis der Fortrydes
(Nej).

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 24-01-09 21:49

Birger Sørensen skrev:

> Det må være javascript der menes...

Ja, det må det naturligvis være. For "kan laves nemt i JAVA"... JAVA er
bestemt ikke noget, man "laver noget nemt" i - i hvert fald ikke som
begynder.

;)

Men så vil spørgsmålet nok give mere respons i clientsidegruppen, hvis
ikke dit svar da kan bruges.

Altså: dk.edb.internet.webdesign.clientside

MVH
Rune Jensen

Fra : Martin Jensen

Dato : 24-01-09 20:40

Kenni Dueholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> du sikker på at du vil slette artiklen...? Ja/Nej. Jeg kan se at
> dette nemt kan laves med java. Men kan man lave det uden java?

Ja det kan du godt.

Du kan oprette en bekræft asp side, som du henviser til i stedet for
at slette direkte.
Hvis dit delete link eks. hedder slet.asp?id=x, skal du i stedet
linke til bekraeft.asp?id=x, og på bekraeft.asp skriver du så. Er du
sikker på at du vil slette [Indsæt artikkelnavn]? Ja Nej
Og så indsætter du dit slet link(slet.asp?id=x) på "Ja"

Håber at du forstår :)

Fra : Kenni Dueholm

Dato : 25-01-09 15:24

Martin Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> sikker på at du vil slette [Indsæt artikkelnavn]? Ja Nej
> Og så indsætter du dit slet link(slet.asp?id=x) på "Ja"

Det tror jeg er den bedste løsning. Tak for hjælpen!