Langsom start af Word 2007
Fra : Morten Mortensen

Dato : 23-01-09 22:50

Hej,

Jeg har problemer med Word 2007 der starter langsomt, over tid.

Alt efter hvad det er for en pc, starter Word og er loaded helt, efter 20
sek. og op til 1 min. og 40 sek. efter jeg har klikket på Word ikonet
Jeg har lokaliseret problemet til en template, vi loader når Word starter, i
stil med Normal.dot. Begge i det "gamle" office 2003 format, altså ikke en
*.docm fil.

Den ligger lokalt, i en seperart mappe under C:\Programmer. Omdøber jeg
denne fil til f.eks. *.doc2 , så Word ikke genkender den, starter Word på
under 10 sek.
Omdøber jeg den tilbage, starter Word lige så langsomt som før.

Kopier jeg derimod filen over på en anden PC, starter Word på den anden PC
uden problemer (under 10 sek.). Starter jeg så Word på den PC (efter jeg har
taget en kopi af templaten og lagt over på en den anden PC), der havde
problemet oprindeligt, med den originale template, altså den jeg har taget
en kopi af, ikke selve kopien. Starter Word noget bedre op igen.
Et eksemple fra i dag, før kopi af template til anden PC startede word efter
1 min. og 43 sek., efter kopi 18 sek.

Det forekommer kun på de pc'er, som er med DK Vista og DK Office 2007, og
det skal forståes sådan, at det er en engelsk Vista og Office 2007, hvor der
er lagt en DK MUI ovenpå den engelske udgave af både Vista og Office.
På de rene engelske PC'er med VISTA og Office 2007, altså uden MUI, findes
dette problem ikke.
Det er som om der er noget Cache der bliver nulstillet i filen, i det jeg
tager en kopi af den. Der er bare det ved det, at uanset hvilken template på
hvilken somhelst PC, DK eller UK, jeg kigger på fylder alle filer det samme,
med samme versions nummer og dato.

Det skal siges at der er 4 macro'er i selve templaten, men fjerner vi dem,
samt alt META data, ændre det ikke noget, heller ikke selv om filen bliver
gemt. Det er først i det øjeblik der bliver taget en kopi, at der sker
noget. Selvfølgelig bliver Word hurtigere om at starte efterhånden som, som
vi fjerne en macro ad gangen, men den er stadig over 30 sek om at starte, på
en PC hvor Word var f.eks. 50 sek. om at starte før vi fjernede disse
Macro's.

Både DK og UK Vista og Office er med SP1.

Er der nogen der har oplevet noget tilsvarende, eller har et foreslag til
hvad der kunne være problemet?

Mvh

Morten