Update af access database
Fra : lomito

Dato : 20-01-09 12:06

Hej, håber en kan hjælpe

Har et lille script

DBPath = "DBQ=" & server.mappath("db\Adresser2.mdb")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"&DBPath

SQL = "UPDATE Adresseliste2 SET tal = 1 Where tal1 = '" & Request.form
("name") & "' "
Set RS = Conn.Execute(SQL)
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Det indsætter fint tallet 1 i tabellen det rigtige sted.

Før dette hiver jeg alle argumenter ud af databasen, men vil gerne
have 1 lagt til "tal" hver gang, har førsøgt på denne måde, men den
vil ikke

dim j
j = rs("tal")

dim o

o = j + 1

DBPath = "DBQ=" & server.mappath("db\Adresser2.mdb")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"&DBPath

SQL = "UPDATE Adresseliste2 SET tal = o Where tal1 = '" & Request.form
("name") & "' "
Set RS = Conn.Execute(SQL)
Conn.Close
Set Conn = Nothing

Hvad gøres forkert her??

Lomito

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-09 22:51

"lomito" <lomito@sol.dk> skrev i en meddelelse

dim j
j = rs("tal")

dim o

o = j + 1

[...]

Du sætter en variablens navn ind i en tekstreng, ikke dens værdi.
Prøv med:

SQL = "UPDATE Adresseliste2 SET tal = " & o & " Where tal1 = '" &
Request.form
("name") & "' "

Og så lige den sædvanlige kommentar til denne type problem: Udskriv din
SQL-streng, så ser du straks fejlen!

mvh
Finn

Fra : Stig Johansen

Dato : 21-01-09 01:24

lomito wrote:

> Før dette hiver jeg alle argumenter ud af databasen, men vil gerne
> have 1 lagt til "tal" hver gang, har førsøgt på denne måde, men den
> vil ikke

Hvis du bare skal tælle op, skal du bruge
"UPDATE Adresseliste2 SET tal = tal + 1 where ..osv"

Stig Johansen

Fra : lomito

Dato : 21-01-09 10:14

Takker jer begge, nu virker det