Sata 1 HD i et SATA 2 Motherboard. Virker ~
Fra : CC

Dato : 20-01-09 22:47

Har en SATA 1 HDD (1,5 Gb/s) kan jeg monter denne i et SATA 2 (3,0 Gb/S)
motherboard. Virke HDD ?

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 21-01-09 09:41

CC wrote :
> Har en SATA 1 HDD (1,5 Gb/s) kan jeg monter denne i et SATA 2 (3,0 Gb/S)
> motherboard. Virke HDD ?

Med 99% sikkerhed... ja.

SATA2 controlleren er bagud-kompatibel, så det vil ikke være et problem
at benyttet en SATA1 disk på en SATA2 controller.
Det ville heller ikke være umuligt at benytte en SATA2 disk på en SATA1
controller.

--

Lars Jørgensen

Fra : CC

Dato : 21-01-09 10:28

"Lars Jørgensen" skrev i en meddelelse

> [...]
> benyttet en SATA1 disk på en SATA2 controller.
> Det ville heller ikke være umuligt at benytte en SATA2 disk på en SATA1

Det var dejligt - Tak for hjælpen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 21-01-09 21:25

Lars Jørgensen wrote:

> Det ville heller ikke være umuligt at benytte en SATA2 disk på en SATA1
> controller.

Det burde det i princippet ikke være. Virkeligheden er dog en anden.
Smut en tur i dk.edb.hardware.drev og se hvilke problemer folk har med
SATA2-diske på SATA1-controllere.

Jesper Poulsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-01-09 10:03

"Jesper Poulsen" skrev

> Smut en tur i dk.edb.hardware.drev og se hvilke problemer folk har med
> SATA2-diske på SATA1-controllere.

Jeg kunne heller ikke få det til at virke i tidernes morgen
Nu sidder der SATA2 controller på boardet så disken er kommet til ære og
værdighed igen

- Peter