Problemer med Javascript som bliver ændret
Fra : Peter

Dato : 19-01-09 12:47

Hej NG!

Jeg har et stort problem som jeg ikke selv kan finde løsningen på. Håber på
hjælp!

Sagen er: Jeg har få hjælp fra NG dk."edb.internet.webdesing.clientside"
m.h.t. et javascript til 4 dato rullemenuer.

Ham der har hjulpet mig (Stig) og som lavede scriptet, lagde siden op på sin
hjemmeside. Testen fungerede perfekt, men når jeg laver en "copy and paste"
fra HTML-koden fra "demo" siden og sætter ind i FrontPage siden, ser det
rigtigt, men straks jeg "saver" laver FP om på koderne og linie 166 til 394
forsvinder ud i den "blå luft". hvilket er meget uheldigt!
Kan en eller anden hjælpe mig.

Scriptet "som forsvinder" kommer her:

background="blaabaggrund.gif">
<!--webbot BOT="GeneratedScript" PREVIEW=" " startspan --><script
Language="JavaScript" Type="text/javascript"><!--
function FrontPage_Form1_Validator(theForm)
{

if (!validate_date()) return false ;

if (theForm.Dette_er_en.selectedIndex == 0)
{
alert("The first \"Jeg ønsker at foretage\" option is not a valid
selection. Please choose one of the other options.");
theForm.Dette_er_en.focus();
return (false);
}

if (theForm.Vi_skal_spille_til.selectedIndex < 0)
{
alert("Please select one of the \"Hvad skal vi spille til\" options.");
theForm.Vi_skal_spille_til.focus();
return (false);
}

if (theForm.Vi_skal_spille_til.selectedIndex == 0)
{
alert("The first \"Hvad skal vi spille til\" option is not a valid
selection. Please choose one of the other options.");
theForm.Vi_skal_spille_til.focus();
return (false);
}

if (theForm.Dag.selectedIndex < 0)
{
alert("Please select one of the \"Dag\" options.");
theForm.Dag.focus();
return (false);
}

if (theForm.Dag.selectedIndex == 0)
{
alert("The first \"Dag\" option is not a valid selection. Please choose
one of the other options.");
theForm.Dag.focus();
return (false);
}

if (theForm.Dato.selectedIndex < 0)
{
alert("Please select one of the \"Dato\" options.");
theForm.Dato.focus();
return (false);
}

if (theForm.Dato.selectedIndex == 0)
{
alert("The first \"Dato\" option is not a valid selection. Please
choose one of the other options.");
theForm.Dato.focus();
return (false);
}

if (theForm.Mdr.selectedIndex < 0)
{
alert("Please select one of the \"Måned\" options.");
theForm.Mdr.focus();
return (false);
}

if (theForm.Mdr.selectedIndex == 0)
{
alert("The first \"Måned\" option is not a valid selection. Please
choose one of the other options.");
theForm.Mdr.focus();
return (false);
}

if (theForm.Året.selectedIndex < 0)
{
alert("Please select one of the \"År\" options.");
theForm.Året.focus();
return (false);
}

if (theForm.Året.selectedIndex == 0)
{
alert("The first \"År\" option is not a valid selection. Please choose
one of the other options.");
theForm.Året.focus();
return (false);
}

if (theForm.Klokkeslet.selectedIndex < 0)
{
alert("Please select one of the \"Klokkeslet\" options.");
theForm.Klokkeslet.focus();
return (false);
}

if (theForm.Klokkeslet.selectedIndex == 0)
{
alert("The first \"Klokkeslet\" option is not a valid selection. Please
choose one of the other options.");
theForm.Klokkeslet.focus();
return (false);
}

if (theForm.Vi_skal_spille_for.value == "")
{
alert("Please enter a value for the \"Hvem skal vi spille for\"
field.");
theForm.Vi_skal_spille_for.focus();
return (false);
}

if (theForm.Vi_skal_spille_for.value.length > 50)
{
alert("Please enter at most 50 characters in the \"Hvem skal vi spille
for\" field.");
theForm.Vi_skal_spille_for.focus();
return (false);
}

if (theForm.Adressen.value == "")
{
alert("Please enter a value for the \"På hvilken adresse\" field.");
theForm.Adressen.focus();
return (false);
}

if (theForm.Adressen.value.length > 50)
{
alert("Please enter at most 50 characters in the \"På hvilken adresse\"
field.");
theForm.Adressen.focus();
return (false);
}

if (theForm.Postnummeret.value == "")
{
alert("Please enter a value for the \"Hvilket postnummer\" field.");
theForm.Postnummeret.focus();
return (false);
}

if (theForm.Postnummeret.value.length > 50)
{
alert("Please enter at most 50 characters in the \"Hvilket postnummer\"
field.");
theForm.Postnummeret.focus();
return (false);
}

if (theForm.Relation.selectedIndex < 0)
{
alert("Please select one of the \"Dine relationer\" options.");
theForm.Relation.focus();
return (false);
}

if (theForm.Relation.selectedIndex == 0)
{
alert("The first \"Dine relationer\" option is not a valid selection.
Please choose one of the other options.");
theForm.Relation.focus();
return (false);
}

if (theForm.Navn.value == "")
{
alert("Please enter a value for the \"Navn\" field.");
theForm.Navn.focus();
return (false);
}

if (theForm.Navn.value.length > 50)
{
alert("Please enter at most 50 characters in the \"Navn\" field.");
theForm.Navn.focus();
return (false);
}

if (theForm.Adresse.value == "")
{
alert("Please enter a value for the \"Adresse\" field.");
theForm.Adresse.focus();
return (false);
}

if (theForm.Adresse.value.length > 50)
{
alert("Please enter at most 50 characters in the \"Adresse\" field.");
theForm.Adresse.focus();
return (false);
}

if (theForm.Postnummer.value == "")
{
alert("Please enter a value for the \"Postnummeret\" field.");
theForm.Postnummer.focus();
return (false);
}

if (theForm.Postnummer.value.length > 50)
{
alert("Please enter at most 50 characters in the \"Postnummeret\"
field.");
theForm.Postnummer.focus();
return (false);
}

var checkOK =
"ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZabcdefghijklmnopqrstuvwxyzfSOZsozYÀÁÂÃÄÅÆÇÈÉÊËÌÍÎÏÐÑÒÓÔÕÖØÙÚÛÜÝÞßàáâãäåæçèéêëìíîïðñòóôõöøùúûüýþÿ
\t\r\n\f";
var checkStr = theForm.Egne_forslag.value;
var allValid = true;
var validGroups = true;
for (i = 0; i < checkStr.length; i++)
{
ch = checkStr.charAt(i);
for (j = 0; j < checkOK.length; j++)
if (ch == checkOK.charAt(j))
break;
if (j == checkOK.length)
{
allValid = false;
break;
}
}
if (!allValid)
{
alert("Please enter only letter and whitespace characters in the \"Egne
forslag\" field.");
theForm.Egne_forslag.focus();
return (false);
}

if (theForm.Hvor_fandt_du_hjemmesiden.selectedIndex == 0)
{
alert("The first \"Hvor fandt du hjemmesiden ?\" option is not a valid
selection. Please choose one of the other options.");
theForm.Hvor_fandt_du_hjemmesiden.focus();
return (false);
}
return (true);
}
//--></script><!--webbot BOT="GeneratedScript" endspan --><form
method="POST" action="_vti_bin/shtml.dll/formular.htm" onsubmit="return
FrontPage_Form1_Validator(this)" language="JavaScript"
name="FrontPage_Form1" webbot-action="--WEBBOT-SELF--">
<!--webbot bot="SaveResults" s-email-format="TEXT/PRE"
s-email-address="kontakt@morgenmusikken.dk" b-email-label-fields="TRUE"
b-email-subject-from-field="FALSE" s-email-subject="Formular"
s-builtin-fields u-confirmation-url="svar.htm" startspan --><input
TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults"
endspan i-checksum="43374" --><p align="center">

Efter der er "saved" er HTML-koden kun: (linie 167-169)

background="blaabaggrund.gif">
<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--" onsubmit="return

Linket til siden er: www.morgenmusikken.dk/formular.htm

På forhånd, tak!
hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 19-01-09 12:56

Hej NG!

Belager at "forrige" mail blev så lang.

Link til Stig's "demoside" kommer her: http://w-o-p-r.dk/test/peter3.html

For at kunne sammenligne også denne: www.morgenmusikken.dk/formular.htm

På forhånd, tak!

hilsen
Peter

Fra : Hyggemanden

Dato : 19-01-09 18:47

Hej Peter.
"Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
[snip]
> Sagen er: Jeg har få hjælp fra NG
> dk."edb.internet.webdesing.clientside" m.h.t. et javascript til 4 dato
> [...]

Du mangler et komma i linie 384

Fra : Peter

Dato : 19-01-09 19:07

"Hyggemanden" <manden@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> Hej Peter.
> "Peter" <petit@mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [snip]

> Du mangler et komma i linie 384

Hej Hyggemanden!

Vil det løse problemet ?

hilsen
Peter

Fra : Peter

Dato : 19-01-09 19:16

Hej Hyggemanden!

Hvor skriver jeg det manglende komma ?
Her er linie 382-384:

theForm.Egne_forslag.focus();
return (false);
}

hilsen
Peter

Fra : Kenneth Brinck

Dato : 28-01-09 06:08

Peter wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> Hej Hyggemanden!
>
> Hvor skriver jeg det manglende komma ?
> Her er linie 382-384:
måske i det rette forum, dette er jo "frontpage" !

> theForm.Egne_forslag.focus();
> return (false);
> }
>
> hilsen
> Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter

Dato : 28-01-09 11:20

> måske i det rette forum, dette er jo "frontpage" !

Hej Kenneth!

Helt enig! Hvis du læse fra trådens start kan du "se" at det faktisk drejer
sig om Front Page

hilsen
Peter

Fra : Ulrik Friis

Dato : 16-02-09 14:57

> [...]
> ser det rigtigt, men straks jeg "saver" laver FP om på koderne og linie
> 166 til 394 forsvinder ud i den "blå luft". hvilket er meget uheldigt!

Jep. Du kan ikke copy - paste et FP genereret script genereret i Stigs FP
over i din FP webside. Der er checksum og andre spidsfindigheder, som
forhindrer det.

Koden skal passe fuldstændig til formularen. Du bliver du nødt til at
generere Java Scripts skridt for skridt i din egen FP formular, medmindre du
vil bruge noget almindelig og ikke FP genereret Java Script til at validere
din formular med.

Alle de FP specifikke koder vil kun i ganske sjældne tilfælde virke i en
anden FP.

Her følger et kodesnip, som du kan udvide alt det du lyster. Det der står i
["brackets"] skal være navnene på dine felter og beskeden til brugeren kan
du gætte dig til. HUSK - dine feltnavne må ikke indeholde æøå, mellerum
eller andre mærkværdigheder. Du har felter der hedder Måned og År osv.

Jeg kan se i valideringen, at du opererer med postnumre over 50 tegn og den
slags. Lad være med at validere mere end højst nødvendigt. Scriptet tager
kun højde for, om der står noget i feltet eller ikke. Hvis du skal validere
noget man vælger i et rullepanel, så lad det øverste - det viste - punkt i
rullepanelet være tomt og skriv din anvisning ved siden af rullepanelet.

<head>
<script>
function validate(f)
{

if (f.elements["antal"].value=="")
{
alert("Du har ikke valgt, hvor mange heste du vil bestille!");
return false;
}

if (f.elements["hilsen"].value=="")
{
alert("Du har ikke skrevet en hilsen til din yndlingshest!");
return false;
}

return true;
}