køleskab
Fra : Svend Aage Jensen

Dato : 18-01-09 12:18

mit køleskab er svær, at åbne kort efter det er lukket.
Det klemmer og giver en summede lys fra når man lukker det. Er der nogen der
har et godt råd

Fra : John N. H.

Dato : 18-01-09 14:16

"Svend Aage Jensen" skrev i en meddelelse:

> mit køleskab er svær, at åbne kort efter det er lukket.
> Det klemmer og giver en summede lys fra når man lukker det. Er der
> nogen der har et godt råd

Skyldes, at den kolde luft "falder" ud af køleskabet, når du åbner det.
Den erstattes af varm luft, som strømmer ind i stedet for, og når du
lukker køleskabet igen, afkøles den varme luft. Derved opstår et
undertryk i køleskabet, og det bliver svært at åbne umiddelbart efter.

Lyden skyldes, at der sker en trykudligning.
Rådet må være: Lad være med at åbne for tit. Gavner også økonomien.
John
; -))

Fra : J W Nielsen

Dato : 18-01-09 17:14

> Rådet må være: Lad være med at åbne for tit. Gavner også økonomien.
> --
- Og vægten

Mvh Jørgen

Fra : F. Hansen

Dato : 18-01-09 18:36

"Svend Aage Jensen" <saaj@esenet.dk> skrev i meddelelsen
> mit køleskab er svær, at åbne kort efter det er lukket.
> Det klemmer og giver en summede lys fra når man lukker det. Er der nogen
> der har et godt råd
Det gjorde mit også da det var nyt. Jeg satte bare fingeren ind mellem
køleskab og låge og trak lidt i
gummipakningen så der kom luft ind og så kunne lågen nemt åbnes. Det var
ikke noget som stod på ret længe
men det er nok bare fordi det er tæt