Bios problem?
Fra : Elmer Fjort

Dato : 16-01-09 15:35

Har fået et lille problem med computeren.

Når jeg starter den, kommer den frem med den sædvanlige smøre om cpu
hastighed og den slags.
men den forsætter ikke med at boote, hvorimod den kommer frem med 2 linier
der siger
Tryk F2 for sæt op
Tryk F11 for bootmenu.

Når jeg så trykker F11, går der et stykke tid, så starten den med en
bootmenu.
Hvor jeg så vælger den harddisk som windows ligger på.
Derefter starter den normalt.

Jeg har ikke været inde og ændre noget nogensteder.

Bundkortet er et Asrock

Elmer

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-01-09 18:36

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvor jeg så vælger den harddisk som windows ligger på.
> Derefter starter den normalt.
>
> Jeg har ikke været inde og ændre noget nogensteder.

Tyder på, at bios har mistet sine oplysninger. Så gå en tur ind i bios og
find det sted, hvor du kan få den til at indlæse default indstillinger eller
optimised eller hvad der nu er af muligheder. Gem og forlad bios og du burde
så være ude af problemet.
Hvis det efterfølgende opstår igen, tyder det på at batteri på bundkortet er
løbet tør og bør udskiftes.

Kurt

Fra : Elmer Fjort

Dato : 17-01-09 00:37

> [...]
> du burde så være ude af problemet.
> Hvis det efterfølgende opstår igen, tyder det på at batteri på bundkortet

Siger tak!

Vil forsøge imorgen.

Elmer

Fra : Elmer Fjort

Dato : 17-01-09 15:24

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Det lykkedes! Nu må jeg så se om det er batteriet der er løbet tør for
strøm.

Tak for hjælpen

Elmer

Fra : Peter

Dato : 17-01-09 13:08

> [...]
> du burde så være ude af problemet.
> Hvis det efterfølgende opstår igen, tyder det på at batteri på bundkortet

Det skal lige tilføjes, at du, efter at have sat default, muligvis skal ind
under BOOT, og have sat din boot rækkefølge.

PeterB