reference til tabelcelle indeholdende <inp~
Fra : Leif Neland

Dato : 13-01-09 21:31

Jeg har en tabel med en masse celler med et inputfelt i mange af dem.

Disse inputfelter har et navn, måske et id.

Jeg vil tilføje noget i den celle, hvor inputfeltet er.

Hvordan refererer man til den celle?

celle=document.getElementsByName(feltnavn)[0].parent
celle.innerHTML ="Editeret" // bare for at gøre noget...

"celle er null eller ikke et objekt"

Leif

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-01-09 00:01

Leif Neland skrev:
> [...]
>
> Hvordan refererer man til den celle?
>
> celle=document.getElementsByName(feltnavn)[0].parent
> celle.innerHTML ="Editeret" // bare for at gøre noget...

Du skal bruge getElementsByName hvis input har name og getElementsById,
hvis den har id. De er ikke det samme - id skal være unik, det behøver
name ikke.
Derfor afleverer getElementsByName også enliste, mens getElementsById
giver elementet direkte.

Så noget i retning af
if ( elm = document.getElementById( 'elementid')) {
pelm = elm.parentNode;
}
if ( pelm) {
// tilføj til p_elm her
}

skulle vist kunne gøre det.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Leif Neland

Dato : 14-01-09 00:32

Birger Sørensen skrev:

> Så noget i retning af
> if ( elm = document.getElementById( 'elementid')) {
> pelm = elm.parentNode;
> }
> if ( pelm) {
> // tilføj til p_elm her
> }
>
> skulle vist kunne gøre det.
>
> Birger

Jepper, det virkede! Super!

elm = document.getElementById('elementid') kan erstattes af
elm = document.getElementByName('elementnavn')[0] hvis man er sikker på
at der ikke er flere, eller man kan finde ud af, hvilket af elementerne
med samme navn, man vil bruge...

Leif