Er det her OK fra forhandleren
Fra : jagge

Dato : 11-01-09 17:49

Hey alle

Min daddy og jeg er kommet lidt i en klemme. Jeg har bygget en pc der
fungerer glimrende så vi har købt samme stumper til at bygge en til ham.

Det vil dog ikke funge, og efter omfattende fejlsøgning (gennemgået i
denne gruppe) stod det klart at det måtte være cpu, og eller bundkort.

Det røg så tilbage til forhandler som defekt. Nu har han fået en besked
at begge komponenter fungerer testet i burn in test hos dem, men IKKE
sammen, dvs de har haft cpu i et andet kort, og anden cpu i dette kort.

Deres forklaring på at det ikke spiller hos os er at det så kan skyldes
BIOS som skal opdateres. MEN det kan vi jo ikke bruge til noget, når vi
ikke kan få maskinen op og køre kan vi jo heller ikke opdatere bios så
for os som forbrugere er det jo defekt.

Når jeg køber et bundkort og en tilhørende cpu der opfylder alle specs
til det kort hos en forhandler er det vel funktionelt defekt for mig
hvis det ikke umiddelbart er kompatibelt ??

Hvordan ville i reagere på en sådan besked ?

Hygge

Jakob

Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-01-09 20:02

On Sun, 11 Jan 2009 17:48:59 +0100, jagge wrote:

> Når jeg køber et bundkort og en tilhørende cpu der opfylder alle specs
> til det kort hos en forhandler er det vel funktionelt defekt for mig
> hvis det ikke umiddelbart er kompatibelt ??

Tjaeh, men på den anden side er det vel ikke forhandlerens ansvar. Kun at
de enkelte dele fungerer.

> Hvordan ville i reagere på en sådan besked ?

14 dages returret.

--
Lasse Jensen

Fra : jagge

Dato : 11-01-09 20:36

Lasse Jensen <fafler@gmail.com> wrote:

> Tjaeh, men på den anden side er det vel ikke forhandlerens ansvar. Kun at
> de enkelte dele fungerer.

Det er jeg ikke enig i. De er købt for at fungere sammen og jeg har
fulgt alle specifikationer. Dvs der er alle steder inkl. hos
forhandleren angivet at delene passer sammen.

MVH

Jakob

Fra : Henning Larsen

Dato : 16-01-09 15:32

"jagge" <jagge@noname.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> fulgt alle specifikationer. Dvs der er alle steder inkl. hos
> forhandleren angivet at delene passer sammen.

Delene passer sammen på den måde, at cpu'en passer til soklen på bundkortet.
Jeg tror ikke, du kan hævde, produktet er defekt. Jeg kan huske en
tilsvarende sag fra forbrugerklagenævnet, hvor kunden tabte sagen. Det
bedste du kan gøre, er nok at prøve at låne dig frem til en cpu, dit
bundkort kan starte op med, så du kan få bios opdateret.

Henning

Fra : jagge

Dato : 16-01-09 15:42

> [...]
> bedste du kan gøre, er nok at prøve at låne dig frem til en cpu, dit
> bundkort kan starte op med, så du kan få bios opdateret.

Det er sgu langt ude helt ærligt. Det er noget med om man må have en
rimelig forventning om at det virker ? Har ikke hørt om nogen der køber
et matchende sæt for at have det liggende i skuffen.

Som minimum vil jeg se om de vil opdatere bios men jeg tror sgu ikke på
at det er det.

Men jeg har da lært noget. Køb et sæt skru det sammen og hvis det ikke
virker så returner HELE lortet som almindelig retur, UDEN at angive
defekt.

Jeg har bare inderligt svært ved at se det skulle være en fordel for
butikken men jeg er netop blevet en temmelig meget mere ligeglad kunde.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-01-09 22:02

jagge wrote:

> Det er jeg ikke enig i. De er købt for at fungere sammen og jeg har
> fulgt alle specifikationer. Dvs der er alle steder inkl. hos
> forhandleren angivet at delene passer sammen.

Skriver forhandleren direkte dette (CPU A passer til bundkort B), eller
er der blot tale om at forhandleren sælger både CPU og bundkort?

--
Jesper Lund

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 11-01-09 22:48

Jesper Lund formulerede spørgsmålet:

> Skriver forhandleren direkte dette (CPU A passer til bundkort B), eller
> er der blot tale om at forhandleren sælger både CPU og bundkort?

Dette må vel være nok

Citat start...
Min daddy og jeg er kommet lidt i en klemme. Jeg har bygget en pc der
fungerer glimrende så vi har købt samme stumper til at bygge en til
ham.
....Citat slut

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : jk

Dato : 16-01-09 15:39

On Sun, 11 Jan 2009 17:48:59 +0100, jagge@noname.invalid (jagge)
wrote:

> [...]
>hvis det ikke umiddelbart er kompatibelt ??
>
>Hvordan ville i reagere på en sådan besked ?

Jeg kan godt huske din sag. Vi ku s'gutte finde ud af det på
korrespondance. De sager er der jo en del af.
Det er da interessant, at det er løsningen. Du havde forudsætning for
at løse problemet, da du har et system magen til. Det kunne være brugt
til en bios opdatering på det nye bundkort.
Sagen er til skræk og advarsel !

mvh
John

Fra : jagge

Dato : 16-01-09 15:48

jk <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

> at løse problemet, da du har et system magen til. Det kunne være brugt
> til en bios opdatering på det nye bundkort.
> Sagen er til skræk og advarsel !

Jo men det fungerede faktisk heller ikke optimalt med hans cpu i min
maskine. Den startede op men der var en del fejlblip og også et par
nedbrud.

Derfor var min forventning at begge dele var defekt. Fejlen opstår da
min far der er i god tro og forventer service hos et webfirma (suk :0))
returnere den som fejlbehæftet ISTEDET for blot at returnere hele
skidtet.

Men du har ret, det man kan lære af det her er at hvis det ikke bare
spiller, så opgiv kampen og returner til forhandler som fortrudt køb,
det er uden tvivl den vej jeg vil gå i al fremtid.

Men kampen fortsætter muligvis, så det kan være at jeg skriver igen
John, om ikke andet så lærer jeg da noget, og tak for hjælpen indtil
videre :+)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : jk

Dato : 16-01-09 15:58

On Fri, 16 Jan 2009 15:48:26 +0100, jagge@noname.invalid (jagge)
wrote:

>Jo men det fungerede faktisk heller ikke optimalt med hans cpu i min
>maskine. Den startede op men der var en del fejlblip og også et par
>nedbrud.

Det var jo med din (ældre) CPU i hans bundkort, at hans bios kunne
være opdateret. Men nevermind, god weekend !

John

Fra : jagge

Dato : 17-01-09 03:42

> Det var jo med din (ældre) CPU i hans bundkort, at hans bios kunne
> være opdateret. Men nevermind, god weekend !

God ide, det var ikke fordi jeg ikke er åben for forslag, jeg ved bare
ikke om han hænger på hardwaren endnu.

Hvis han gør så må vi prøve at redde trådende ud og så prøver jeg at gå
den vej du foreslår men jeg er sgu lidt bange for at fucke mit system op
også :0)

MVH

Jakob