Andet multimedie
Hvide streger i siluet
Fra : Nederbasse

Dato : 07-01-09 17:00

Hej
Jeg har tegnet et billede i Illustrator som skal være i siluet, sort/grå på
rød baggrund
Hvordan undgår jeg hvide streger omkring silueten?

se: http://www.neder.dk/siluet/
--
Lars
http://www.neder.dk

Fra : Jan Petersen

Dato : 07-01-09 22:46

"Nederbasse" <xxxx@xxxx.com> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> på rød baggrund
> Hvordan undgår jeg hvide streger omkring silueten?

Har du både fyld og ramme på silhoueten? Hvis ja, sæt stregstyrke til 0 på
rammen.

Mvh
Jan Petersen
(fra dengang man lærte faget i bly og det man kunne blive kaldtes
'håndsætter')

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 08-01-09 09:45

Nederbasse skrev:

> Jeg har tegnet et billede i Illustrator som skal være i siluet,
> sort/grå på rød baggrund
> Hvordan undgår jeg hvide streger omkring silueten?

Kan du også se de hvide streger på en rød baggrund i Illustrator,
eller kan du kun se dem på din GIF-fil på hjemmesiden?

Hvis det handler om det sidste, så vælg en rød 'Matte'-farve
(kaldes for 'Bund' på dansk) frem for en hvid, når du gemmer som
GIF.

--
Hilsen
Madsen