Oversættelsesfejl i Phpgedview
Fra : Jesper

Dato : 02-01-09 22:19

Elsker det program!

....men har I osse fejlen med at hvis man ser på mormor bliver hendes
barnebarn oversat til oldebarn.
Det er i punktet "oldebarns 1. fødsel"

Har været inde i sprogværktøjet
Har her søgt efter "great grandchild" og det er rigtigt oversat til
"oldebarn", men leder jeg efter "oldebarnS (første fødsel)" finder jeg ikke
fejlen.

Ved I hvor den ligger?

Jesper Frehr

Fra : Jørgen Dorch

Dato : 03-01-09 10:22

I en meddelelse 02-01-2009 22:19, skrev Jesper:
> [...]
> Har her søgt efter "great grandchild" og det er rigtigt oversat til
> "oldebarn", men leder jeg efter "oldebarnS (første fødsel)" finder jeg ikke

Du skal ha' fat i sprogfilen facts.xx.php.
Søg efter "GCHI" for at finde faktatekster for "barnebarn"
og "GGCH" for at finde faktatekster for "oldebarn".

Fra : Jesper

Dato : 03-01-09 19:16

Hej Jørgen

Ja - det var der. Tak for det!
Er det en kendt fejl?
Er der ikke et dansk sted hvor der udveksles oversættelsesfejl??

Jesper

Fra : Jørgen Dorch

Dato : 03-01-09 23:51

I en meddelelse 03-01-2009 19:15, skrev Jesper:
> Hej Jørgen
>
> Ja - det var der. Tak for det!
> Er det en kendt fejl?
> Er der ikke et dansk sted hvor der udveksles oversættelsesfejl??

Ikke mig bekendt.
Det officielle forum, der omfatter oversættelser til alle sprog, finder
du her:
<https://sourceforge.net/forum/forum.php?forum_id=294245>

Denne tråd omhandler bla. kvaliteten af den danske oversættelse:
<https://sourceforge.net/forum/forum.php?thread_id=2109353&forum_id=294245>