Andet multimedie
bentjuul 3670
[Photoshop] Manipulere selection?
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 06-01-09 18:38

Jeg har et foto af et maleri, som er taget på skrå. Jeg skal markere selve
billedet, som derved er forvænget i perspektivet og rette det op, så det
bliver rektangulært.

Se: http://www.towle.dk/myresti.jpg

Hvordan gør jeg det i Photoshop 9?
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : Kurt Brixen

Dato : 06-01-09 19:13

In article <1qiv0sx2uw9e2.qpl1f89zl6uq$.dlg@40tude.net>,
Mikkel Mikkelsen <mikkel@mikkelserver.invalid> wrote:

> http://www.towle.dk/myresti.jpg

Jeg kan ikke huske om denne er med i PS9, men den er let at bruge
Filter / Distort / lens correction

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 06-01-09 19:40

On Tue, 06 Jan 2009 19:12:45 +0100, Kurt Brixen wrote:

> Jeg kan ikke huske om denne er med i PS9, men den er let at bruge
> Filter / Distort / lens correction

Genialt, det var selvfølgelig lige det ...
--
Venlig hilsen
Mikkel

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-01-09 08:00

Mikkel Mikkelsen skrev:

> Jeg har et foto af et maleri, som er taget på skrå. Jeg skal
> markere selve billedet, som derved er forvænget i perspektivet
> og rette det op, så det bliver rektangulært.
>
> Se: http://www.towle.dk/myresti.jpg

Nu har Kurt svaret med et brugbart svar, men i dette eksempel kunne
beskæringsværktøjet også have klaret det, hvis der sættes flueben i
'Perspective' (kig i indstillingsbjælken for beskæringsværktøjet, når
beskæringsrammen er lavet).

--
Hilsen
Madsen