Andet multimedie
bentjuul 3670
tilpasse tekst i ID?
Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-01-09 18:30

Hej

Jeg laver nogle pdf filer i Indesign CS3. Ofte er de på 3-4 sider. Teksten
kommer i email, som jeg så kopierer. Men hvordan laver men en tekstbox, som
automatisk dækker flere sider. Hvis jeg bare sætter teksten ind, så kommer
det kun ind på den første side, og så skal jeg redigere en pokkers masse for
at få det til at passe. Der må være en måde, så teksten automatisk
fortsætter på de næste sider?

Claus

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-01-09 11:26

Claus Tersgov skrev:

> Der må være en måde, så teksten automatisk fortsætter på de
> næste sider?

Fungerede det svar, du fik i denne tråd ikke?
<http://groups.google.dk/groups/search?as_umsgid=040920080837168765%25spam@hammel-by.dk&hl=da>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-01-09 11:39

Claus Tersgov skrev:

> [...]
> sider. Hvis jeg bare sætter teksten ind, så kommer det kun ind
> på den første side, og så skal jeg redigere en pokkers masse for

Jeg havde i første omfang ikke fanget, at du laver tekstboksene
først, inden du indsætter teksten.

Link tekstboksene sammen ved at klikke på udporten i nederste højre
hjørne af den første tekstboks, klik i nr. 2 tekstboks for at linke
til den, klik i udporten på 2. tekstboks, klik i nr. 3 tekstboks osv.
Det er på den måde, man får tekst til at løbe over flere bokse i
InDesign.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Karsten Jensen

Dato : 03-02-09 20:54

On Mon, 05 Jan 2009 11:39:15 +0100, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

Jeg skal lave en bog, på et endnu ukendt antal sider ud fra ca. 15
worddokumenter på ca. 4-5 sider. Hvordan indsætter jeg disse lettest i
et ID-dokument?

Sammenkopierer jeg først Wordfilerne og så bruger førnævnte metode med
at holde shift nede når jeg indsætter filen via "place"?

Når først word-teksten er inde skal jeg igang med at lave tekst-bokse,
indsætte grafik osv......