Hent page title
Fra : Brian Wolter

Dato : 02-01-09 12:16

Hej Alle

Jeg har forsøgt at finde en metode til at læse en sides <title> i asp, dog
uden held

Sagen er at jeg har opbygget en side med dynamisk tildeling af <title>, men
da jeg vil lave en statistik side, kunne jeg tænke mig at hente sidens
titel, da den er nemmere at læse end index.asp?side=144.

Kender I en funktion der kan dette. Hvis dette ikke kan gøres i asp, skal
jeg så kigge på javascript istedet ?
Det tætteste på en løsning jeg har fundet er
http://www.eksperten.dk/spm/121080?Esession=2e415544152990839155342dc2a2eb96,
men jeg forstår ikke regex.

På forhånd mange tak.

Brian Wolter

Fra : Anders M

Dato : 04-01-09 18:20

Brian Wolter wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> jeg så kigge på javascript istedet ?
> Det tætteste på en løsning jeg har fundet er

jeg bruger bare
Response.Write "<h1>" & rs("titel") & "</h1>"

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 04-01-09 20:39

Brian Wolter skrev:
> [...]
> da jeg vil lave en statistik side, kunne jeg tænke mig at hente sidens
> titel, da den er nemmere at læse end index.asp?side=144.

Der er to metoder. Den ene er at hente selve siden på serveren - det
virker ikke, hvis du tildeler med variabel, da det arbejder på selve den
statistke ASP-fil.

1. Hent side med FilSystemobject
2. Find <h1> det er start punkt
3. fra > på <h1> find </h1> det er slutpunkt
4. Herimellem er din overskrift

Set f=fs.OpenTextFile(Server.MapPath(stitilfile), 1)

Text = f.ReadAll

f.Close
set f = nothing
set fs = nothing

PosStart=InStr(Text,"<h1>")+4
PosEnd=InStr(PosStart,Text,"</h1>")
Text=mid(text,posStart,posEnd-PosStart)

Den anden bruger XMLHTTPRequest-objektet, og den arbejder på koden "som
siden vises", dvs. den kode, som du får når siden _er_ læst og ASP-koden
tolket.

1. Hent side med XMLHTTPRequest-objektet
2. Find <h1> det er start punkt
3. fra > på <h1> find </h1> det er slutpunkt
4. Herimellem er din overskrift

Dim objXMLHTTP, xml, Text

' Create an xmlhttp object:
Set xml = Server.CreateObject("Microsoft.XMLHTTP")
' or use: Set xml = Server.CreateObject("MSXML2.ServerXMLHTTP") ' For
Beta

' Opens the connection to the remote server.
xml.Open "GET", "http://www.stopforumspam.com/api?ip=" &
request.servervariables("REMOTE_ADDR") , False

' Actually Sends the request and returns the data:
xml.Send

'Strip the yes/no response from xml

Text = xml.responseText

Set xml = Nothing

PosStart=InStr(Text,"<h1>")+4
PosEnd=InStr(PosStart,Text,"</h1>")
Text=mid(text,posStart,posEnd-PosStart)

---

Jeg vil foreslå en function, hvis det er - det er lidt nemmere at holde
styr på (synes jeg så)

Ovenstående ikke afprøvet (fuldt ud), da det er copy/paste fra eget
kode, du må selv rode med option explicit

XMLHTTPRequest:
http://www.mail-archive.com/news4guysfromrolla@ls.asplists.com/msg00002.html

MVH
Rune Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-09 22:42

"Rune Jensen" <runeofdenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> styr på (synes jeg så)
>
> Ovenstående ikke afprøvet (fuldt ud), da det er copy/paste fra eget kode,

Lækkert, her er endeligt noget at arbejde med.

Jeg forsøgte at lave et javascript, men desværre lykkedes det ikke, da jeg
ikke kan parse information fra client til server.
Men det du beskriver her, ser rigtigt ud, så det vil jeg kaste mig over.

Tusind tak for hjælpen

/Brian