java er til javascript som...
Fra : Leif Neland

Dato : 30-12-08 07:49

I et forsøg på at være pædagogisk over for et par brugere, har jeg brug
for en catchphrase til at forklare at det at javascript ikke fungerer
ikke har noget at gøre med om de har opgraderet til den sidste version
af java.

Der er engelske udtryk som
"Java is to javascript as car is to carpet"
... as John to Johnson
... as SUV to bicycle (?!?)
... as a Black car is to a BlackBerry.
... as a Man is to a Manual.
... as Samuel Heywood is to Samuel Clemins.

Er der nogen danske udtryk?
Jeg har kun kunnet finde på
... som te til teologi.

Leif

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-12-08 08:28

> Der er engelske udtryk som
> "Java is to javascript as car is to carpet"
> .. as [...]
>
> Er der nogen danske udtryk?

Prøv at spørge i dk.kultur.sprog (hvortil FUT er sat) - de plejer
at være gode til ordspil i den gruppe.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 30-12-08 11:31

Leif Neland skrev:
> [...]
> .. as a Black car is to a BlackBerry.
> .. as a Man is to a Manual.
> .. as Samuel Heywood is to Samuel Clemins.

Jeg har hugget den første og bruger
... som bil til billede

Jørgen Farum Jensen
..