/ Forside / Teknologi / Udvikling / ASP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ASP
#NavnPoint
smorch 9259
Harlekin 1866
molokyle 1040
Steffanst.. 758
gandalf 657
smilly 564
gibson 560
cumano 530
MouseKeep.. 480
10  Random 410
Programering af tekstbaseret rpg
Fra : Deniz Karakaplan


Dato : 29-12-08 19:17

Hej alle,


Jeg vil meget gerne programmere et tekstbaseret rpg.
Jeg kan finde ud af lidt html/xhtml og css.

Er der nogen der kan give mig ngle tips eller links til tutorials
til programmering af tekstbaseret rpg. Jeg vil selvfølgelig
starte i de helt små:)


Håber i kan hjælpe mig.


Mvh.
Deniz

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Birger Sørensen (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Birger Sørensen


Dato : 29-12-08 19:21

Deniz Karakaplan har bragt dette til verden:
> Hej alle,
>
>
> Jeg vil meget gerne programmere et tekstbaseret rpg.
> Jeg kan finde ud af lidt html/xhtml og css.
>
> Er der nogen der kan give mig ngle tips eller links til tutorials
> til programmering af tekstbaseret rpg. Jeg vil selvfølgelig
> starte i de helt små:)
>
>
> Håber i kan hjælpe mig.
>
>
> Mvh.
> Deniz

rpg = ?

Birger

--
http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
http://bbsorensen.dk



Deniz Karakaplan (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Deniz Karakaplan


Dato : 29-12-08 19:28

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> rpg = ?
>
> Birger
>
> --
> http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
> http://bbsorensen.dk

rpg = role playing game

og målet er måske mmorpg = massively multiplayer online role-playing
game. Men det vil nok tage noget tid...

Deniz


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Birger Sørensen (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Birger Sørensen


Dato : 29-12-08 19:50

Deniz Karakaplan har bragt dette til os:
>
> rpg = role playing game
>
> og målet er måske mmorpg = massively multiplayer online role-playing
> game. Men det vil nok tage noget tid...
>
> Deniz

Spilprogrammering er en disciplin for sig.
Umiddlebart, vil jeg sige, at uden noget OOP, 3D og/eller vektorgrafik
går det ikke.
Selvfølgelig kommer det en hel del an på hvordan du havde tænkt dig dit
spil - og hvor populært du havde håbet på det skulle blive.
Men tekstbaseret er nok næppe det rigtige. HTML/XHTML er pr. definition
statisk (kan ikke ændres når det først er hentet). CSS giver mulighed
for manipulering af allerede hentede elementer.

Man kan selvfølgelig nok bruge ideen som udgangspunt til at lære - men
hvis målet er et funktionelt og brugbart spil, skal du nok starte et
andet sted.

Birger

--
http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
http://bbsorensen.dk



Deniz Karakaplan (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Deniz Karakaplan


Dato : 29-12-08 20:08

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
>
> Spilprogrammering er en disciplin for sig.
> Umiddlebart, vil jeg sige, at uden noget OOP, 3D og/eller vektorgrafik
> går det ikke.
> Selvfølgelig kommer det en hel del an på hvordan du havde tænkt dig dit
> spil - og hvor populært du havde håbet på det skulle blive.
> Men tekstbaseret er nok næppe det rigtige. HTML/XHTML er pr. definition
> statisk (kan ikke ændres når det først er hentet). CSS giver mulighed
> for manipulering af allerede hentede elementer.
>
> Man kan selvfølgelig nok bruge ideen som udgangspunt til at lære - men
> hvis målet er et funktionelt og brugbart spil, skal du nok starte et
> andet sted.
>
> Birger

Jeg har set flere spil på nettet som er tekstbaseret og, som er ret så
gode. Blandt andet u-dominion.com og syrnia.com.

Jeg havde tænk mig at målet skulle være at lave noget lignende
u-dominion.com. Det går ud på at man bevæger sig i forskellige verdener
med klik med musen, og man trykker på et monster, og kampen skrives i
tekst. U-dominion.com er efter hvad jeg husker lavet med PHP, men ASP er
efter hvad jeg har forstået meget det samme, derfor skrev jeg her.

Jeg vil selvfølgelig kun lave meget små spil til at begynde med.

Deniz

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Rune Jensen (29-12-2008)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 29-12-08 23:34

Deniz Karakaplan skrev:

> Jeg har set flere spil på nettet som er tekstbaseret og, som er ret så
> gode. Blandt andet u-dominion.com og syrnia.com.

Kan ikke umiddelbart se dem som demo uden at signe op

> Jeg havde tænk mig at målet skulle være at lave noget lignende
> u-dominion.com. Det går ud på at man bevæger sig i forskellige verdener
> med klik med musen, og man trykker på et monster, og kampen skrives i
> tekst.

Jo, men det er stadig en blanding af grafik og tekst

> U-dominion.com er efter hvad jeg husker lavet med PHP, men ASP er
> efter hvad jeg har forstået meget det samme, derfor skrev jeg her.

Der er ikke forskel som sådan, altså de kan nogenlunde det samme.
Forskellen ligger i, hvis du vil finde gratis scripts, er det nemt til
PHP, nærmest umuligt til ASP. Fordi PHP i forvejen er gratis, og ASP
koster penge (at hoste), og de penge hentes ind længere nede and so on.

> Jeg vil selvfølgelig kun lave meget små spil til at begynde med.

Uanset hvad, så tvivler jeg på, det "bare er noget, man gør". Uden at
vide alt for meget om object orienteret programmering, så vil jeg sige,
det er måske bedre end scripting. Jeg ville helt klart lede efter en
"motor" eller et "framework" til sådan et spil. Enten i form af et
overbygget sprog, som man så kan bygge sit spil med, eller et skelet,
som man kan bygge spillet på. At kode det fra bunden, tror jeg vil være
en ret stor udfordring.


MVH
Rune Jensen

Birger Sørensen (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Birger Sørensen


Dato : 30-12-08 01:04

Rune Jensen udtrykte præcist:
> Deniz Karakaplan skrev:
>
>> Jeg har set flere spil på nettet som er tekstbaseret og, som er ret så
>> gode. Blandt andet u-dominion.com og syrnia.com.
>
> Kan ikke umiddelbart se dem som demo uden at signe op
>

syrnia.com kræver flash - står under "About"
u-dominion.com er der overhovedet ingen "teaser" til...

Ultimate Dominion har 73 HTML fejl og 1 advarsel på forsiden,
syrnia.com har tilsvarende 72 HTML fejl.

Så at de påstår at være browserbaserede spil, skal nok tages med et
gran salt - med mindre man bruger en browser der fortolker fejlene, som
"designeren" har tænkt sig.

8X

>> U-dominion.com er efter hvad jeg husker lavet med PHP, men ASP er
>> efter hvad jeg har forstået meget det samme, derfor skrev jeg her.
>
> Der er ikke forskel som sådan, altså de kan nogenlunde det samme. Forskellen
> ligger i, hvis du vil finde gratis scripts, er det nemt til PHP, nærmest
> umuligt til ASP. Fordi PHP i forvejen er gratis, og ASP koster penge (at
> hoste), og de penge hentes ind længere nede and so on.

ASP er en M$ ting.

>> Jeg vil selvfølgelig kun lave meget små spil til at begynde med.
>
> Uanset hvad, så tvivler jeg på, det "bare er noget, man gør". Uden at vide
> alt for meget om object orienteret programmering, så vil jeg sige, det er
> måske bedre end scripting. Jeg ville helt klart lede efter en "motor" eller
> et "framework" til sådan et spil. Enten i form af et overbygget sprog, som
> man så kan bygge sit spil med, eller et skelet, som man kan bygge spillet på.
> At kode det fra bunden, tror jeg vil være en ret stor udfordring.
>
>
> MVH
> Rune Jensen

Rune : OOP kan anvendes i både PHP og ASP og faktisk også i Javascript.
Så der er ikke tale om at vælge mellem scripting eller OOP.

"Textbaseret" må betyde at handlingen i spillet skrives som tekst.
Jeg kan ikke se, at et RPG (programmet) kan skrives som tekst - du er
nødt til at have noget "rigtig" programmering bagved.
Så vi snakker HTML/XHTML og CSS for præsentationen i browseren, og
noget PHP, ASP eller andet scripting, der kan levere HTML'en - jeg
ville foretrække noget "rigtig" programmering, frem for scripting, til
at styre hvad der sker. Og der vil formentlig også skulle bruges noget
database.

Så umiddelbart, ville jeg nok foreslå dig at lære de enkelte dele bedre
at kende, før du kaster dig ud i et spil-projekt. Selv et lille RPG,
vil blive ret omfangsrigt.
I virkeligheden, er det nok rammerne omkring spillet, der er det mest
krævende, og det vil være omtrent det samme, uanset spillets
"størrelse".

Og det er ikke for at forsøge at snakke dig fra det - men hvis hvad du
kan i forvejen, er at "finde ud af lidt html/xhtml og css", er der ret
meget der skal læres undervejs..

Birger

--
http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
http://bbsorensen.dk



Stig Johansen (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 30-12-08 05:44

Birger Sørensen wrote:

> "Textbaseret" må betyde at handlingen i spillet skrives som tekst.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på Larry Laffer, som var et, måske
'tekstbaseret', adventure spil.

Der var noget relativt simpelt EGA grafik, men spillet foregik med
tekstbaseret kommunikation.
Spillet skrev noget, og man udstedte kommandoer, 'go right','pick up diamond
ring','give lady flowers' og i den dur.

Det der var anderledes i forhold til 'rødhætte i skoven' var, at det foregår
i the City of the lost wages, hvor Larry både skal spille på casino, møde
damer, blive rullet osv.

Spillet har hjulpet mig igennem mange kedelige aftener når jeg har været på
opgaver 'somewhere'.

Teoretisk set burde man kunne lave noget tilsvarende i ASP/PHP med nogle
sammenklip af grafik m.m.

Input til spillet vil blot bestå af et <textarea>.

<http://en.wikipedia.org/wiki/Leisure_Suit_Larry_in_the_Land_of_the_Lounge_Lizards>
Popularitetn af spillet fremgår næsten af sætningen:
......
Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards is believed to be one
of the most widely pirated PC games of the late 1980s.
......

Mig pirate ? - næh, jeg opbevarede bare en sikkerhedskopi for en anden

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Rune Jensen (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 30-12-08 07:58

Stig Johansen skrev:
> Birger Sørensen wrote:
>
>> "Textbaseret" må betyde at handlingen i spillet skrives som tekst.
>
> Jeg kan ikke lade være med at tænke på Larry Laffer, som var et, måske
> 'tekstbaseret', adventure spil.
>
> Der var noget relativt simpelt EGA grafik, men spillet foregik med
> tekstbaseret kommunikation.
> Spillet skrev noget, og man udstedte kommandoer, 'go right','pick up diamond
> ring','give lady flowers' og i den dur.
>
> Det der var anderledes i forhold til 'rødhætte i skoven' var, at det foregår
> i the City of the lost wages, hvor Larry både skal spille på casino, møde
> damer, blive rullet osv.
>
> Spillet har hjulpet mig igennem mange kedelige aftener når jeg har været på
> opgaver 'somewhere'.

I remember that! Man, de havde en kopi på to eller tre af maskinerne i
"computerrummet" på teknisk skole. Ved ikke, om det var en af lærerne,
som bare ville have noget til at udfylde "kedelig tid imellem timerne",
eller om det var et resultat af nogle af de mere fremsynede elevers
kunnen udi kopiering (det var da vidst DOS dengang). Spørgsmålet var, om
de egentlig var klar over, hvad der lå på maskinerne.... I hvert fald
var det et hit langt mere end autoCad og CNC-programmering.

Som jeg husker det, var det rimeligt harmløst historien til trods, også
fordi det var gennemsyret af humor (hvilket var en anden grund til, det
ramte).

En af de ting, jeg husker, er når Larry skal købe kondomer (lubber??),
og manden bag disken bliver ved med at spørge om størrelse, smag,
udseende...
http://www.mobygames.com/game/dos/leisure-suit-larry-in-the-land-of-the-lounge-lizards/screenshots/gameShotId,2012/

Damn him!

> T, altså det var rimeligt teoretisk set burde man kunne lave noget tilsvarende i ASP/PHP med nogle
> sammenklip af grafik m.m.

Ja, for spillet var for så vidt enkelt. Altså der var begrænset
ordforråd. Til gengæld, så kunne man bruge en god del tid på f.eks. at
spille poker (eller var det den enarmede...). Det gjorde, der var flere
små historier i én, men at det stadig må have været forholdsvist nemt at
lave, fordi hver del kunne styres nogenlunde for sig. Eller: Historien
har nok taget længere tid at forfatte, end at kode spillet, og ret
sikkert de har haft det sjovt imens. Ak, ja det var tider dengang...


MVH
Rune Jensen

Stig Johansen (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Stig Johansen


Dato : 30-12-08 08:58

Rune Jensen wrote:

> eller om det var et resultat af nogle af de mere fremsynede elevers
> kunnen udi kopiering (det var da vidst DOS dengang).

I 'vores verden' var det ikke det store problem at fabrikrere kopier
Men disketterne kostede rø^H^H spidsen af en jetjager.

> Som jeg husker det, var det rimeligt harmløst historien til trods, også
> fordi det var gennemsyret af humor (hvilket var en anden grund til, det
> ramte).

Jeg vil påstå, at det var humoren, der var den drivende kraft :)

> En af de ting, jeg husker, er når Larry skal købe kondomer (lubber??),
> og manden bag disken bliver ved med at spørge om størrelse, smag,
> udseende...
>
http://www.mobygames.com/game/dos/leisure-suit-larry-in-the-land-of-the-lounge-lizards/screenshots/gameShotId,2012/
>

Ja, Larry _skal_ købe kondomer, og forretningen er (tilsyneladende tom), og
diskret beder han om dem der er (tigerstribede/med pebermyntesmag osv.), og
straks som han beder om dem, dukker der alle mulige personer op bag
reolerne og udbasunerer(som du selv er inde på):
Hey - look at that guy - "He just bought a <insert your favorite here> kind
of <insert phrase here>.

Jeg kan huske på et tidspunkt, at Larry skulle finde/gøre noget på
herretoilettet.

Jeg skrev 'Flush toilet' - og hvad skete der ?
- Ja, kloakken var stoppet, så vandet flød over, steg, og stakkels Larry
druknede på toilettet

- Det var en 'ommer'

> Det gjorde, der var flere
> små historier i én, men at det stadig må have været forholdsvist nemt at
> lave, fordi hver del kunne styres nogenlunde for sig. Eller: Historien
> har nok taget længere tid at forfatte, end at kode spillet, og ret
> sikkert de har haft det sjovt imens. Ak, ja det var tider dengang...

Teknisk er det nok enkelt, men fantasien, udfaldsrummene osv - det var det
der gjorde unikt ;)

--
Med venlig hilsen
Stig Johansen

Deniz Karakaplan (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Deniz Karakaplan


Dato : 30-12-08 18:50

Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Birger Sørensen wrote:
>
> > "Textbaseret" må betyde at handlingen i spillet skrives som tekst.
>
> Jeg kan ikke lade være med at tænke på Larry Laffer, som var et, måske
> 'tekstbaseret', adventure spil.
>
> Der var noget relativt simpelt EGA grafik, men spillet foregik med
> tekstbaseret kommunikation.
> Spillet skrev noget, og man udstedte kommandoer, 'go right','pick up diamond
> ring','give lady flowers' og i den dur.

Det er noget i den dur jeg vil lave, bare med hvor man skal dræbe monster, får
erfaring (experience), vokser i lvls osv.

> Spillet har hjulpet mig igennem mange kedelige aftener når jeg har været på
> opgaver 'somewhere'.
>
> Teoretisk set burde man kunne lave noget tilsvarende i ASP/PHP med nogle
> sammenklip af grafik m.m.

Ja, ved nogle tekstbaserede spil på nettet er det, jeg vil meget gerne lære det!

Mon der er nogen der kunne give mig et link til at lære PHP? Helst online tutorial,
men bøger er også velkomne:)

> Input til spillet vil blot bestå af et <textarea>.

> Med venlig hilsen
> Stig Johansen

Det ernoget


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Rune Jensen (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Rune Jensen


Dato : 30-12-08 19:41

Deniz Karakaplan skrev:
> Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

>> Der var noget relativt simpelt EGA grafik, men spillet foregik med
>> tekstbaseret kommunikation.
>> Spillet skrev noget, og man udstedte kommandoer, 'go right','pick up diamond
>> ring','give lady flowers' og i den dur.
>
> Det er noget i den dur jeg vil lave, bare med hvor man skal dræbe monster, får
> erfaring (experience), vokser i lvls osv.

OK.

Men som Birger skrev helt i starten, så er spil en disciplin for sig -
også adventurespil.

Derfor har du to opgaver i hvert fald - du skal lære serverside (som
minimum) og hvordan man sætter sådan et adventurespil sammen.

Kommer du lidt højere op, er du også nødt til at lære database.

Jeg ved ikke, hvilken retning er bedst at tage. Med fare for liv og
lemmer ville jeg nok selv kaste mig ud i den hard core del, og så
"nedgradere", indtil jeg fandt noget, jeg forstod.

Jeg fandt et par stykker gennem

http://www.google.dk/search?q=%22adventure+game%22+script+php+2008&btnG=S%C3%B8g&hl=da&sa=2

....min antivirus reagerede på et af linksne, påstod, det var
Exploit-PDF.c, en trojansk hest. Bare til en advarsel, hvis du har Adobe
Reader, og du klikker dig igennem linksne.


MVH
Rune Jensen

Deniz Karakaplan (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Deniz Karakaplan


Dato : 31-12-08 13:24


> Men som Birger skrev helt i starten, så er spil en disciplin for sig -
> også adventurespil.
>
> Derfor har du to opgaver i hvert fald - du skal lære serverside (som
> minimum) og hvordan man sætter sådan et adventurespil sammen.
>
> Kommer du lidt højere op, er du også nødt til at lære database.
>
> Jeg ved ikke, hvilken retning er bedst at tage. Med fare for liv og
> lemmer ville jeg nok selv kaste mig ud i den hard core del, og så
> "nedgradere", indtil jeg fandt noget, jeg forstod.
>
> Jeg fandt et par stykker gennem
>
> http://www.google.dk/search?q=%22adventure+game%22+script+php+2008&btnG=S%C3%B8g&hl=da&sa=2
>
> ....min antivirus reagerede på et af linksne, påstod, det var
> Exploit-PDF.c, en trojansk hest. Bare til en advarsel, hvis du har Adobe
> Reader, og du klikker dig igennem linksne.
>
>
> MVH
> Rune Jensen

Tak for advarslen selvom hjeg ikke fik klikket på det link.
Jeg ved nu, hvordan jeg skal søge på scripst, det takker jeg meget for:). Men jeg tror at jeg
lige vil lære noget scripting først hehe. Vil lære javascript for det er jeg i gang med,
derefter PHP og C++, i vert fald på et niveau så jeg forstr lidt.

Tak for hjælpen alle:)

MVH
Deniz Karakaplan


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Deniz Karakaplan (30-12-2008)
Kommentar
Fra : Deniz Karakaplan


Dato : 30-12-08 18:57

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Rune Jensen udtrykte præcist:
> > Deniz Karakaplan skrev:
> >
> >> Jeg har set flere spil på nettet som er tekstbaseret og, som er ret så
> >> gode. Blandt andet u-dominion.com og syrnia.com.
> >
> > Kan ikke umiddelbart se dem som demo uden at signe op
> >
>
> syrnia.com kræver flash - står under "About"
> u-dominion.com er der overhovedet ingen "teaser" til...
>
> Ultimate Dominion har 73 HTML fejl og 1 advarsel på forsiden,
> syrnia.com har tilsvarende 72 HTML fejl.

Ja, det er så ikke så godt, men jeg har dog spillet begge uden nogen problemer.

> Så at de påstår at være browserbaserede spil, skal nok tages med et
> gran salt - med mindre man bruger en browser der fortolker fejlene, som
> "designeren" har tænkt sig.
>
> 8X
>
> >> U-dominion.com er efter hvad jeg husker lavet med PHP, men ASP er
> >> efter hvad jeg har forstået meget det samme, derfor skrev jeg her.
> >
> > Der er ikke forskel som sådan, altså de kan nogenlunde det samme. Forskellen
> > ligger i, hvis du vil finde gratis scripts, er det nemt til PHP, nærmest
> > umuligt til ASP. Fordi PHP i forvejen er gratis, og ASP koster penge (at
> > hoste), og de penge hentes ind længere nede and so on.

Ok, er det så muligt med nogle links til at lære PHP:)?

> ASP er en M$ ting.
>
> >> Jeg vil selvfølgelig kun lave meget små spil til at begynde med.
> >
> > Uanset hvad, så tvivler jeg på, det "bare er noget, man gør". Uden at vide
> > alt for meget om object orienteret programmering, så vil jeg sige, det er
> > måske bedre end scripting. Jeg ville helt klart lede efter en "motor" eller
> > et "framework" til sådan et spil. Enten i form af et overbygget sprog, som
> > man så kan bygge sit spil med, eller et skelet, som man kan bygge spillet på.
> > At kode det fra bunden, tror jeg vil være en ret stor udfordring.
> >
> >
> > MVH
> > Rune Jensen
>
> Rune : OOP kan anvendes i både PHP og ASP og faktisk også i Javascript.
> Så der er ikke tale om at vælge mellem scripting eller OOP.
>
> "Textbaseret" må betyde at handlingen i spillet skrives som tekst.
> Jeg kan ikke se, at et RPG (programmet) kan skrives som tekst - du er
> nødt til at have noget "rigtig" programmering bagved.
> Så vi snakker HTML/XHTML og CSS for præsentationen i browseren, og
> noget PHP, ASP eller andet scripting, der kan levere HTML'en - jeg
> ville foretrække noget "rigtig" programmering, frem for scripting, til
> at styre hvad der sker. Og der vil formentlig også skulle bruges noget
> database.

Ja, tekstbaseret er at handlingen bliver skrevet som tekst, der skal programmering
til, og det er det jeg gerne vil lære.


> Så umiddelbart, ville jeg nok foreslå dig at lære de enkelte dele bedre
> at kende, før du kaster dig ud i et spil-projekt. Selv et lille RPG,
> vil blive ret omfangsrigt.
> I virkeligheden, er det nok rammerne omkring spillet, der er det mest
> krævende, og det vil være omtrent det samme, uanset spillets
> "størrelse".
>
> Og det er ikke for at forsøge at snakke dig fra det - men hvis hvad du
> kan i forvejen, er at "finde ud af lidt html/xhtml og css", er der ret
> meget der skal læres undervejs..
>
> Birger

Ja, det ved jeg godt,har bare brug for nogle tutorials!! Men det er selvfølgelig
rigtigt, hvad du siger, det bliver nok svært at lave, når jeg ikke kan så meget
lige pt.

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Birger Sørensen (31-12-2008)
Kommentar
Fra : Birger Sørensen


Dato : 31-12-08 14:52

Deniz Karakaplan:

8X
>> syrnia.com kræver flash - står under "About"
>> u-dominion.com er der overhovedet ingen "teaser" til...
>>
>> Ultimate Dominion har 73 HTML fejl og 1 advarsel på forsiden,
>> syrnia.com har tilsvarende 72 HTML fejl.
>
> Ja, det er så ikke så godt, men jeg har dog spillet begge uden nogen
> problemer.

Så forstår din browser "programmørens" tanker og ideer..

8X
> Ja, det ved jeg godt,har bare brug for nogle tutorials!! Men det er
> selvfølgelig rigtigt, hvad du siger, det bliver nok svært at lave, når jeg
> ikke kan så meget lige pt.

Jeg kender ikke umiddelbart nogle tutorials, jeg kan give dig link til.
Men der findes sikkert andre folk herinde der gør.
Jeg bruger http://www.php.net/manual/en/ når jeg går i stå.
http://www.phpartikler.dk/ er vist populær, og der er da også intro til
både PHP og MySQL - men jeg har aldrig brugt det selv.

Der er mange måder at lære på.

At skrive et RPG er en meget stor opgave. Stil dig selv nogle mindre
-overkommelige -, for at lære tingene. Det kunne være ting som :
En adressebog. Familie venner, bekendte, uvenner - tlf, adresse, email,
etc.
En side der viser indholdet i dit køleskab. Evt. også hvor i køleskabet
man skal lede for at finde dem.
Et arkiv for din musik, hvadenten du har den på vinyl, plastik eller
udelukkende som digital information. Også her : hvor befinder den sig
til ( incl, hvem der har lånt den - med link til din adressebog!..)

Jeg ved godt, der findes tusindvis af færdige scripts til den slags.
Fidusen er, at løse opgaverne selv.
Andres scripts kan være gode nok - men mest til at stjæle ideer fra, og
få inspiration af - og at lære hvordan man gør tingene. Vær så bare
opmærksom på, at der er 10 gange så mange scripts, der _ikke_ er så
gode, som programmøren tror.

Rigtig god fornøjelse.

Birger

--
http://varmeretter.dk - billig, sund og hurtig mad
http://bbsorensen.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177427
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407933
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste