Nye regler for skolestart
Fra : Ivar

Dato : 08-12-08 22:08

Der er kommet nye regler med hensyn til skolestart.
Børnehaveklassen er obligatorisk. Et barn kan ikke starte et år senere,
medmindre der har været en psykolog ind over.
Hvordan er/var tidene i de nye og gamle regler? Jeg havde forstået
at de nye regler var barnets alder i henhold til skoleåret, og
de gamle til kalenderåret. Det er vist ikke rigtigt.

Der bliver rigtigt mange i børnehaveklasserne næste år, og nogle
vil være mindre modne end tidligere.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Eyvind

Dato : 12-12-08 04:32

"Ivar"
> Der er kommet nye regler med hensyn til skolestart.
> Børnehaveklassen er obligatorisk. Et barn kan ikke starte et år senere,
> medmindre der har været en psykolog ind over.

Hmm...der er da ikke skolepligt!!!
Der er undervisningspligt og pensum for børnehaveklasserne må
være temmelig begrænset.
Kan forældrene ikke vælge hjemmeundervisning?

MVH
Eyvind

Fra : Ivar

Dato : 13-12-08 01:35

Eyvind skrev:

> Kan forældrene ikke vælge hjemmeundervisning?

Jo, men så er vi uden i noget specielt. Du kan erstatte 'skole'
med 'undervisning' i mine indlæg, hvis det passer dig bedre.

Jeg have fået indtryk af skolestart tidligere refererede til
fødselsdagen indefor skoleåret, mens det nu er indenfor kalenderåret.
Jeg har søgt på nettet, og der tales om skoleårer, men jeg er i tvivl
om det er den nye eller gamle ordning. Er der ikke nogen, der kan
fortælle om begge?

Jeg kan også spørge, et barn der fylder i februar, hvor gammelt er
det, når det starter i børnehaveklasse. Og her er kun interesseret i
de nye regler, altså ikke hvordan det var sidste år.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.