Hvor ligger Adgangskoder i OE7 ????
Fra : Ukendt

Dato : 15-12-08 10:13

I Firefox og i Thunderbird findes en mappe med Adgangskoder, kan man
ikke finde sine koder og passwords i OE7 ????
Jeg går ud fra at man kan søge dem i App og så videre, men jeg ved ikke
hvad mappen hedder.

Kan en venlig sjæl hjælpe?

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : N_B_DK

Dato : 15-12-08 11:48

"Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> wrote in message
> I Firefox og i Thunderbird findes en mappe med Adgangskoder, kan man
> ikke finde sine koder og passwords i OE7 ????
> Jeg går ud fra at man kan søge dem i App og så videre, men jeg ved
> ikke hvad mappen hedder.

Det kan du ikke, det er gemt i reg databasen, men.... du kan hvis du
benytter http://www.snadboy.com/RevelationV2.zip kan du se hvad koden er
under konti.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Jens G

Dato : 15-12-08 11:53

N_B_DK skrev:
> "Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk> wrote in message
>

> Det kan du ikke, det er gemt i reg databasen, men.... du kan hvis du
> [...]
Mange tak for dit svar, men jegå lige spørge om man ikke kan gå ind i
den omtalte: reg database ???????
Jeg mener jeg tidligere har søgt opsætning og koder af FORTE AGENT i en
sådan base ????
mvh Mr. Mox

Fra : N_B_DK

Dato : 15-12-08 17:13

"Jens G" <jensgibe@sletstofanet.dk> wrote in message

> Mange tak for dit svar, men jegå lige spørge om man ikke kan gå ind i
> den omtalte: reg database ???????

Jo det kan man sagtens, bare skriv regedit i start -> kør, men der er
koden krypteret, så det får man ikke noget ud af.

Fra : Kent Friis

Dato : 15-12-08 19:46

Den Mon, 15 Dec 2008 17:12:53 +0100 skrev N_B_DK:
> "Jens G" <jensgibe@sletstofanet.dk> wrote in message

> Jo det kan man sagtens, bare skriv regedit i start -> kør, men der er
> koden krypteret, så det får man ikke noget ud af.

Der må nødvendigvis benyttes to-vejs kryptering, da koden skal
dekrypteres for at kunne sendes til serveren.

Det er faktisk årsagen til at programmer som Firefox ikke krypterer den.
Det er falsk sikkerhed, det ser ud som om alt er i den skønneste orden,
men en evt. angriber kan bare dekryptere koden.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : N_B_DK

Dato : 15-12-08 23:02

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> Der må nødvendigvis benyttes to-vejs kryptering, da koden skal
> dekrypteres for at kunne sendes til serveren.

Nej for det er kun i reg databasen den er krypteret, når den sendes til
mailserveren er det i ren tekst (normalt)

> Det er faktisk årsagen til at programmer som Firefox ikke krypterer
> den.

Det er nok mere for at folk kan se hvad koden er hvis de glemmer den, og
skal bruge den på en anden maskine.

> Det er falsk sikkerhed, det ser ud som om alt er i den skønneste
> orden, men en evt. angriber kan bare dekryptere koden.

Jeg kan ikke se hvordan det er falsk sikkerhed, langt de fleste mail
programmer udveksler brugernavn og kode i ren tekst, og sålænge det er
tilfældet er det rablende ligegyldigt om koden er krypteret på maskinen
eller ej.

Fra : Kent Friis

Dato : 16-12-08 19:39

Den Mon, 15 Dec 2008 23:02:22 +0100 skrev N_B_DK:
> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> wrote in message

> Nej for det er kun i reg databasen den er krypteret, når den sendes til
> mailserveren er det i ren tekst (normalt)

Det er jo det jeg siger.

> Det er nok mere for at folk kan se hvad koden er hvis de glemmer den, og
> skal bruge den på en anden maskine.

Min påstand om at det er fordi det er falsk sikkerhed kommer fra
udviklerne af et sådant program (dog ikke lige Firefox, men Pidgin).

> [...]
> programmer udveksler brugernavn og kode i ren tekst, og sålænge det er
> tilfældet er det rablende ligegyldigt om koden er krypteret på maskinen

Det er falsk sikkerhed i og med at det *ser ud som om* den er krypteret,
men inde bagved bliver det dekrypteret uden at man ved det (undtagen
de af os der ved hvordan protokollerne hænger sammen).

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : N_B_DK

Dato : 16-12-08 22:14

> [...]
> (undtagen
> de af os der ved hvordan protokollerne hænger sammen).

Nej det er ikke, hr og fru jensen ved næppe at koden til f.eks OE er
krypteret i regdatabasen, ej heller at den sendes i ren tekst, du ved
det, jeg ved det, andre ved det, så hvordan du så kan påstå det er falsk
sikkerhed, det kan jeg ikke se.

Fra : Kent Friis

Dato : 17-12-08 19:43

Den Tue, 16 Dec 2008 22:13:41 +0100 skrev N_B_DK:
> [...]
> krypteret i regdatabasen, ej heller at den sendes i ren tekst, du ved
> det, jeg ved det, andre ved det, så hvordan du så kan påstå det er falsk

Den er krypteret, for at *se ud som om* den er sikret. Det er hele
definitionen af falsk sikkerhed. Man kan lige så godt lade være med
at kryptere den, det giver ingen ekstra sikkerhed, så det kan kun
være for syns skyld.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Thomas

Dato : 16-12-08 09:45

Mr. Mox skrev:
> [...]
> ikke finde sine koder og passwords i OE7 ????
> Jeg går ud fra at man kan søge dem i App og så videre, men jeg ved ikke

SIW er også ganske velegnet til formålet. Hvis du henter stand alone
versionen skal intet installeres.

http://www.gtopala.com/

Kig under Software > Secrets
Her står alle passwords gemt i OE og IE og andre programmer.

Fra : Mr. Mox

Dato : 16-12-08 11:41

Thomas skrev:

> [...]
>
> http://www.gtopala.com/
>
> Kig under Software > Secrets
> Her står alle passwords gemt i OE og IE og andre programmer.

Hej Thomas, tak for dit forslag.
Jeg har downloaded SIW Standalone Version og lagt den ind på en lille
memorystick. Dette blev anbefalet, jeg er ikke sikker på hvorfor.
Der stod således: > Be careful: Unless you uncheck the Add Crawler
Toolbar to IE and Firefox

box during the installation, SIW will automatically install that toolbar

and make it your default search provider.

> --Steve Bass
Under downloadningen fandt jeg intet om ovenstående, så hvor sku' jeg
have Uncheck'ed det?
Da jeg åbnede den fra min Stick og gik ind i "Secrets" fandt jeg koder
fra OE og TB, men det SER UD som programmet vil delete koderne fra OE.
Kan det passe???? jeg lukkede straks ned.

Har du et par fiduser om dette ? Med venlig hlsen Mr. Mox

Fra : Thomas

Dato : 16-12-08 12:34

Mr. Mox skrev:

> [...]
> Kan det passe???? jeg lukkede straks ned.
>
> Har du et par fiduser om dette ? Med venlig hlsen Mr. Mox

Det lyder ikke til at du henter den rigtige?
Det er nr. 2 i boksen til venstre på downloadsiden:
http://www.gtopala.com/siw-download.html
Den som hedder Siw Standalone (English only)
Den installerer ikke toolbar eller andet, men henter blot en eksekverbar
fil, selve programmet.

Den sletter ikke gemte koder men viser den blot. Når du klikker på
Software > Secrets står den en kort tid og skanner din computer for
programmer der indeholder de passwords du har brugt. Måske er det det du
har opfattet som at den sletter dem? Det er i hvert fald ikke tilfældet.