Andet multimedie
bentjuul 3670
Plakat størrelse
Fra : /Peter

Dato : 26-12-08 09:06

Hvis jeg vil have trykt en plakat i 110 x70 cm.
hvad er da det bedste størrelsesforhol at lave den i, i fx. InDesign
Jeg skal vel ikke lave den 110x70 altså 1:1.

Hvad gør man normalt?

Fra : C. Nielsen

Dato : 26-12-08 10:10

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg vil have trykt en plakat i 110 x70 cm.
> hvad er da det bedste størrelsesforhol at lave den i, i fx. InDesign
> Jeg skal vel ikke lave den 110x70 altså 1:1.
>
> Hvad gør man normalt?

Vi laver vores filer 1:1 i den opløsning som trykkeriet skal trykke i.
Min erfaring er at det er rigtig godt at snakke med trykkeriet inden du
begynder, mange trykkerier har også en vejledning på deres website. På den
måde er din chance for et godt resultat bedre.

--
Mvh.
Charlotte Nielsen

www.reklameillustrator.dk

Fra : /Peter

Dato : 26-12-08 09:21

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> du begynder, mange trykkerier har også en vejledning på deres website.
> På den måde er din chance for et godt resultat bedre.

MAng tak Charlotte

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-12-08 12:40

/Peter skrev bl.a.:

> Hvis jeg vil have trykt en plakat i 110 x70 cm.
> hvad er da det bedste størrelsesforhol at lave den i, i fx. InDesign
> Jeg skal vel ikke lave den 110x70 altså 1:1.
>
> Hvad gør man normalt?

Lav dokumentet i rigtig størrelse fra starten. Det gør ingen forkel, når du
arbejder, du kan bare zoome ind/ud. Men det gør en forskel med de enkelte
objekter. Det er ikke altid godt at opskalere et dokument efterfølgende,
fordi det kan have uheldige indflydelse på både fonte, bilelder og andre
objekter.

Claus

Fra : /Peter

Dato : 26-12-08 15:11

"Claus Tersgov" <nospamnews2@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de enkelte objekter. Det er ikke altid godt at opskalere et dokument
> efterfølgende, fordi det kan have uheldige indflydelse på både fonte,

OK mange tak Claus.