Andet multimedie
bentjuul 3670
Overlappende billeder?
Fra : mlt

Dato : 21-12-08 23:25

Jeg har tre billeder af en sø som jeg gerne vil placere overlappende på en
forside. Findes der en måde i fx photoshop/illustrator at tage tre billeder
og overlappe disse og gemme som ét billede?

Fra : Chono Hegelund

Dato : 22-12-08 08:29

mlt skrev:
> Jeg har tre billeder af en sø som jeg gerne vil placere overlappende på en
> forside. Findes der en måde i fx photoshop/illustrator at tage tre billeder
> og overlappe disse og gemme som ét billede?

Er det for at lave et "panorama" billede?

Fra : mlt

Dato : 22-12-08 11:10

"Chono Hegelund" <chono@hegelund.org> wrote in message

> Er det for at lave et "panorama" billede?

Nej bare en 3 billeder som overlapper hinanden lidt på kryds og tværs.

Fra : hcma

Dato : 22-12-08 14:49

"mlt" <asdf@asd.com> skrev i en meddelelse

> "Chono Hegelund" <chono@hegelund.org> wrote in message

> Nej bare en 3 billeder som overlapper hinanden lidt på kryds og tværs.

lav dit canvas større og indsæt dine billeder
hcma/-

Fra : Morten Lind

Dato : 22-12-08 16:42

mlt <fhj@adsf.com> wrote:

> Jeg har tre billeder af en sø som jeg gerne vil placere overlappende på en
> forside. Findes der en måde i fx photoshop/illustrator at tage tre billeder
> og overlappe disse og gemme som ét billede?

Opacity - gennemsigtighed er muligvis din vej frem?

M.

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 22-12-08 16:56

mlt skrev:
> Jeg har tre billeder af en sø som jeg gerne vil placere overlappende på
> en forside. Findes der en måde i fx photoshop/illustrator at tage tre
> billeder og overlappe disse og gemme som ét billede?

Det kan du lave i Picasa.

--

Venlig hilsen
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Jan Petersen

Dato : 30-12-08 02:15

> Jeg har tre billeder af en sø som jeg gerne vil placere overlappende på en
> forside. Findes der en måde i fx photoshop/illustrator at tage tre
> billeder og overlappe disse og gemme som ét billede?
Lav et nyt billede i PS med en størrelse som svarer til den ydre dimension
af det færdig billede (altså stort nok til at alle billeder kan være i det).
Lav det med samme opløsning som de 3 eks. billeder. Derefter opretter du 3
lag i billedet, åbner billede 1 og vælger alt. Ctrl. C og videre til det nye
billede, vælg lag 1 og Ctrl. V, samme procedure med de 2 andre. Heefter kan
du ved at vælge de respektive lag flytte på de enkelte billeder.
Herefter kan du merge lagene eller lade være og gemme en kopi.

Mvh
Jan Petersen