Statestik
Fra : Larsen

Dato : 09-12-08 16:09

Hej..
Kan det lade sig gøre at lave statestik på enkelte sider så man
kan tjekker om menu punkter osv bliver brugt.
Hvis vi nu siger at jeg har en menu med linket index.asp?top til
forsiden og i bunden samme link bare index.asp?bund..
kan man så se om folk bruger ?bund et sted?
jeg bruger one.com som hoster..
VH Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Jensen

Dato : 09-12-08 17:20

Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
til
> forsiden og i bunden samme link bare index.asp?bund..
> kan man så se om folk bruger ?bund et sted?

Ja det kan det. Den lette løsning er at bruge google analytics

Den lidt mere arbejdsomme er at lave noget asp (mener ikke at
one.com understøtter asp).
link i top kalder du eksempelvis index.asp?pos=top, og i bunden
kalder du index.asp?pos=bund
i toppen af index.asp laver du så

if request.querystring("pos") = top then
gem info om link
elseif request.querystring("pos") = bund then
gem info om link
end if

Fra : Larsen

Dato : 09-12-08 17:27

Martin Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> if request.querystring("pos") = top then
> gem info om link
> elseif request.querystring("pos") = bund then

Jeg er ikke så god til asp så hvor gemmes info om link så henne?

Fra : Martin Jensen

Dato : 09-12-08 18:23

Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg er ikke så god til asp så hvor gemmes info om link så henne?
> vh Larsen

Så vil jeg helt klart anbefale dig at bruge google analytics
http://www.google.com/analytics/da-DK/

Men hvis du ønsker at benytte dig af asp, kan du bruge en tekstfil
eller en database til at gemme din info. I html.dk's asp tutorial, kan
du læse mere om hvordan du kan benytte asp og tekstfiler/databaser.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 09-12-08 21:54

Martin Jensen forklarede:

> [...]
> eller en database til at gemme din info. I html.dk's asp tutorial, kan
> du læse mere om hvordan du kan benytte asp og tekstfiler/databaser.

Mener ikke one.com tilbyder asp...
Men det samme kan lade sig gøre i php - resultater kan gemmes enten i
database eller filer.
Men du skal nok i php gruppen...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : ib petersen

Dato : 09-12-08 23:40

> Mener ikke one.com tilbyder asp...

Bare lige til orientering:

Du kan godt bruge asp hos one.com - men ikke access databasen
Der skal du bruge mysql.

Glædelig jul
ib

Fra : Rune Jensen

Dato : 09-12-08 20:42

On 9 Dec., 23:40, ib petersen <ib...@comxnet.dk> wrote:

> Bare lige til orientering:
>
> Du kan godt bruge asp hos one.com - men ikke access databasen
> Der skal du bruge mysql.

Både rigtigt og forkert. one.com tilbyder Suns udgave af ASP, som
kører på en JAVA kerne. Der er forskelle til MS' ASP/VBscript, men de
er små.

Du kan ikke bruge Access på one.com til gengæld, det er rigtigt.

> Glædelig jul

og god julefrokost, for dem, som endnu ikke har været til det.

MVH
Rune Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-12-08 05:17

Rune Jensen wrote:

> Du kan ikke bruge Access på one.com til gengæld, det er rigtigt.

Men hvis man koder standard compliant SQL, er der stort set ingen forskel om
det er mySQL eller Access.

Stig Johansen

Fra : Rune Jensen

Dato : 11-12-08 17:53

On 10 Dec., 05:16, Stig Johansen <wopr...@gmaill.com> wrote:

> Men hvis man koder standard compliant SQL, er der stort set ingen forskel om
> det er mySQL eller Access.

Så har SQL en standard ligesom f.eks. HTML?

MVH
Rune Jensen

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-12-08 03:07

Rune Jensen wrote:

> Så har SQL en standard ligesom f.eks. HTML?

Ja, og lige som med browsere, så bruger nogle RDBMS'er 'deres' standard.
De fundamentale funktioner er dog ens på tværs af de databaser jeg kender.

Access skiller sig dog ud med sit specielle datoformat (#mm/dd/yyyy# i
stedet for 'yyyymmdd').

MS har valgt med MS SQLServer 7+ og Access at bruge [navn] i stedet for
standard "navn", hvor det er påkrævet.

mySQL bruger åbenbart `navn`, hvor de end har fundet det fram fra.

Men hvis man undgår mærkelige navne (tabeller og felter) har man slet ikke
brug for dem.

Oracle havde på et tidspunkt en særdeles mærkelig JOIN syntax, men det er
vist rettet til i senere versioner.

Det var bare et par småting, men budskabet er, at hvis man koder mod
standard, så skal man kun rette i sin connection streng hvis man skifter
database.

Stig Johansen