Når cInt() melder fejl
Fra : Kurt G

Dato : 07-12-08 18:17

Jeg har en asp-side, hvor funktionen cInt() fejler.
Hvordan bruger jeg cInt() til at checke for fejl, så jeg selv kan rette
fejlen i stedet for at få fejlmeldingen på siden?

Mvh Kurt

Fra : Michael Weber

Dato : 07-12-08 18:40

Kurt G wrote:
> Jeg har en asp-side, hvor funktionen cInt() fejler.
> Hvordan bruger jeg cInt() til at checke for fejl, så jeg selv kan rette
> fejlen i stedet for at få fejlmeldingen på siden?
>
> Mvh Kurt

Hvis Cint() fejler fordi input ikke er et tal, kan dette
forhindres ved :

if IsNumeric(x) then
Cint(x)
end if

IsNumeric()-funktionen:
http://www.w3schools.com/vbScript/func_isnumeric.asp

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Jørn Andersen

Dato : 07-12-08 19:03

On Sun, 7 Dec 2008 18:39:47 +0100, "Michael Weber"
<michael@michaelweber.invalid> wrote:

>Hvis Cint() fejler fordi input ikke er et tal, kan dette
>forhindres ved :
>
>if IsNumeric(x) then
> Cint(x)
>end if

Det kan også være fordi tallet er for stort.
Integer-intervallet er fra -32768 til 32767

Hvis der er mulighed/risiko for større tal, bør man bruge CLng, så er
der lidt mere at løbe på

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Michael Weber

Dato : 08-12-08 00:08

Jørn Andersen wrote:

> Det kan også være fordi tallet er for stort.
> Integer-intervallet er fra -32768 til 32767
>
> Hvis der er mulighed/risiko for større tal, bør man bruge CLng, så er
> der lidt mere at løbe på

Oh...ja!

--
Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Fra : Kurt G

Dato : 07-12-08 20:18

"Michael Weber" <michael@michaelweber.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis Cint() fejler fordi input ikke er et tal, kan dette
> [...]

Jeg var inde at kikke, men det var vist i VB og ikke VBScript. Men da fandt
jeg ikke frem til det rette!

> --
> Copyleft 2008 - All Rights Reversed

Det er netop fordi det ikke er et tal alene!
Tak til jeg begge.

Mvh Kurt