Billedet vil ikke udgives !!
Fra : Anders klit

Dato : 14-12-08 16:28

Hej i æteren.
Kan nogen forklare mig hvorfor mit billede ikke vil medudgives på
nettet.
Der hvor billedet skulle være, - er der bare en ramme med en
lille hvid firkant i øverste venstre hjørne med et rødt kryds.
Hvordan kan det rettes med musen? Jeg er forstår mig nemlig ikke
på html kodesprog.
Mvh. Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-12-08 17:01

Anders klit skrev:
> [...]
> lille hvid firkant i øverste venstre hjørne med et rødt kryds.
> Hvordan kan det rettes med musen? Jeg er forstår mig nemlig ikke

Man ku' finde på at spørge hvorfor
du så vil lave en webside. Jeg mindes
den underviser vi ser i en tv-reklame
for tiden, der fortæller hvor let det
at mure.

Men der er vildt mange forskellige
svar på dit problem, så medmindre
du kommer med et link til siden er
det vist ikke let at komme med en
løsning.

Det hvide felt viser blot at
du har sat billedet ind i HTML-koden,
det røde kryds at browseren ikke
kan finde billedet fordi stien
er forkert (1 gæt), billedet
slet ikke er uploadet (et andet
gæt) eller der er rod i filnavne
(forskel på store og små, danske
bogstaver, mellemrum osv tolkes
forskelligt).

Jørgen Farum Jensen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-12-08 21:28

Jørgen Farum Jensen skrev bl.a.:

> [...]
[klip]
>Jeg er forstår mig nemlig ikke på html kodesprog.
>
> Man ku' finde på at spørge hvorfor
> du så vil lave en webside.

Men det ville /i så fald/ være et ret flabet svar. Noget i stil med:
Hvis du ikke forstår dig på at strikke, hvorfor vil du så have en
sweater?

--
Mvh.: Jørgen Grandt

Hvad gør det man er en dårlig taber,
når bare man er bedst til at vinde!

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-12-08 22:47

Jørgen Grandt skrev:

> [klip]

> Men det ville /i så fald/ være et ret flabet svar. Noget i stil med:
> Hvis du ikke forstår dig på at strikke, hvorfor vil du så have en
> sweater?

Nej, det er ikke det samme. Hvis du havde
skrevet:

Hvis du ikke forstår dig på at strikke, hvorfor
vil du så *selv lave* en sweater?

ville du helt præcist have udtrykt min mening
med det retoriske spørgsmål.

Selv hærdede Front Page fans må nok give
mig ret i at en smule grundlæggende kendskab
til HTML kan lette arbejdet en hel del, både
for den der skal lave siden og for dem der
siden skal forklare hvorfor det ikke går.

Og det lyder måske mere flabet end det
er ment. Også folk der forlader sig
på Front Page kan blive habile webside-
konstruktører hen ad vejen. Tror jeg.

Jørgen Farum Jensen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-12-08 23:50

> Nej, det er ikke det samme.

Jeg sagde heller ikke at det er det samme. Men jeg kan godt se, hvad du
mener. Jeg er blot ikke enig.

Tak nu for eksempel mig; jeg er jo lige ved hånden: Efter at have lavet
og ajourført websteder og -sider i en halv snes år nu, er jeg ikke
blevet ret meget skrappere til endsige klogere på HTML, end da jeg
startede - formodentlig fordi det ikke interesserer mig, så længe jeg
kan få FP til at lave næsten det hele. Det kan selvfølgelig også skyldes
at jeg er dum, men pyt så med det!

--
Jørgen Grandt
www.grandts.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 14-12-08 23:52

Jørgen Grandt skrev:

> Men det ville /i så fald/ være et ret flabet svar. Noget i
> stil med: Hvis du ikke forstår dig på at strikke, hvorfor
> vil du så have en sweater?

Nej, Jørgens svar er ikke flabet.

Kan jeg ikke strikke, ville jeg få en anden til at gøre det
for mig - og kan jeg ikke lave web, ville svaret være det
samme

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-12-08 23:59

Allan Vebel skrev bl.a.:

> Kan jeg ikke strikke, ville jeg få en anden til at gøre det
> for mig - og kan jeg ikke lave web, ville svaret være det
> samme

Skal dit -synspunkt opfattes således at du bruger eller at de ikke
bruger Frontpage, som denne gruppe jo handler om? Dens udgangspunkt er
mig bekendt ikke HTML-programmering ...

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-12-08 00:25

Jørgen Grandt skrev:

> Skal dit -synspunkt opfattes således at du bruger
> eller at de ikke bruger Frontpage, som denne gruppe
> jo handler om?

Nej, mit synspunkt har ikke noget med Frontpage at
gøre - det er helt generelt.

Et billede skal lige hvor det skal ligge, og have den
rigtige billedsti for at kunne vises, ellers ved jeg ikke
lige hvad du mener?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Kim2000

Dato : 14-12-08 23:02

"Jørgen Farum Jensen" <jfjenzen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Man ku' finde på at spørge hvorfor
> [...]

Et fjerde gæt kunne være at billedets format er forkert, fx bmp.