Expression Web
Fra : Canonbonke

Dato : 13-12-08 09:18

Programmet ligner FrontPage så meget, at jeg fortsat tillader mig
at poste her:
Jeg bliver mere og mere irriteret over at programmet forlanger at
man klikker F5 (refresh) for at se ændringer, altså at det ikke
er nok at gemme.
Er der en måde at omgå denne funktion?

Hvis andre skulle få den ide at opgradere til EW, vil jeg
anbefale at fjerne en eventuel downloaded version først. Jeg løb
ind i en 4-timers geninstallation, hvor jeg ikke kunne
afinstallere det gamle eller komme videre i installationen. Måske
er det rigtige nok bare at registrere med serienummeret fra
opgraderingen?

mvh Knud

Fra : Heine Svendsen

Dato : 13-12-08 12:35

Canonbonke skrev:
> [...]
> Jeg bliver mere og mere irriteret over at programmet forlanger at
> man klikker F5 (refresh) for at se ændringer, altså at det ikke

Er det i EW, du skal klikke F5 eller i en browser som IE?
EW har, så vidt jeg husker, slet ikke nogen preview (Frontpage
kalder det "Eksempel"), så man må i stedet se sin side i en browser
efter eget valg. Eller har jeg misforstået noget her?
(Jeg afinstalleredede prøveversionen for nogle uger siden og har
endnu ikke fået købt programmet.)
Hvad er det for ændringer, som du ikke får at se straks i EW?

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Canonbonke

Dato : 13-12-08 15:43

> [...]
har
| endnu ikke fået købt programmet.)
| Hvad er det for ændringer, som du ikke får at se straks i EW?

I EW er der en funktion i View/ der hedder "refresh", med
genvejstasten F5, og hvis jeg har bearbejdet et billede og gemt
det i den mappe hvorfra det skal bruges, skal jeg markere mappen
(i EW) og klikke F5 for at det kan ses og indsættes. Det skulle
jeg ikke i FP, hvis jeg havde arbejdsgangen "Indsæt billede/fra
fil", så lå billedet i mappen.
Jeg havde lavet en del ændringer i menuerne i en "template"-side,
og selv om jeg gemte master.dwt siden og sagde ja til at alle 16
sider skule opdateres, virkede det først efter at jeg havde
lukket siderne og åbnet dem igen. Jeg husker måske forkert, men
jeg mener bare jeg "refresh"ede alle filer på en gang, måske
skulle jeg have taget dem een efter een )-:
Ændringer i .css-filer vises (i design) straks de gemmes. Det kan
jeg ikke huske i FrontPage, men det var vist det samme.
I FP har jeg nu altid brugt "Vis i browser"-funktionen, men du
har ret, EW har ikke "Eksempel" fanen.

I det hele taget tror jeg det tager tid at lære EW ordentligt at
kende, jeg har brugt FP siden 2000, og man bli'r vanemenneske.
mvh Knud

Fra : Canonbonke

Dato : 13-12-08 15:48

Du må da gerne se hvad det er jeg øver mig på:
http://www.knabsalg.dk/default.html
Hvir der overhovedet ikke er tænkt et minut over tekster
Knud