Problem med ændring af CSS værdi vha javas~
Fra : Bjarke Jensen

Dato : 13-12-08 01:30

Hej Ng

Jeg er forholdsvis ny i javasammenhæng, men har kastet mig ud i at skulle
ændre et css elements height property vha javascript. Jeg ændrer højden af
"MainContent" med følgende linie:

document.getElementById("MainContent").style.height=NewHeight;

Mit problem er at det virker fint i IE, men ikke i firefox. Er der nogen der
har et bud på noget der virker i firefox?

på forhånd tak
Bjarke

Fra : Rune Jensen

Dato : 12-12-08 18:18

On 13 Dec., 01:30, "Bjarke Jensen" <bjas...@hotmail.com> wrote:

> Jeg er forholdsvis ny i javasammenhæng,

Ja, det er nu JavaScript, men OK;)

> [...]
>
> Mit problem er at det virker fint i IE, men ikke i firefox. Er der nogen der
> har et bud på noget der virker i firefox?

Har du prøvet at ændre den property manuelt?
Har du evt. et link til hele siden?

MVH
Rune Jensen

--
Online musictelevision
http://www.97fm.com.br/aovivo/tv/

Fra : Bjarke Jensen

Dato : 13-12-08 09:29

Hej Rune

Jeg kan ændre den direkte i css filen, hvilket virker fint, jeg har også
forsøgt at med at angive en konstant i stedet for en variabel, men det
virker heller ikke.

Jeg ved der er forskel på at hente vindustørrelsen i forskellige browsere,
hvor IE skiller sig ud fra 'alle' andre. Men dette er der taget hånd om.

Siden er denne www.jj-jukebokse.dk/nyt/bestilling.asp

JS koden er som følgende:

function Set_MainContentHeight()
{
var WinHeight = 0, NewHeight = 600;
if( typeof( window.innerWidth ) == 'number' )
{ //Non-IE
WinHeight = window.innerHeight;
}
else if( document.documentElement &&
document.documentElement.clientHeight )
{ //IE 6+ in 'standards compliant mode'
WinHeight = document.documentElement.clientHeight;
}
else if( document.body && document.body.clientHeight)
{ //IE 4 compatible
WinHeight = document.body.clientHeight;
}

NewHeight = WinHeight - 250;
//alert("Brovser = " + WinHeight + ", Main = " + NewHeight);
document.getElementById("MainContent").style.height=NewHeight;
}

Funktionen bliver kaldt 'onresize' og 'onload' af <body> i min html kode.

Håber du, eller andre kan gennemskue hvad jeg gør galt.

Mvh
Bjarke

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-12-08 10:40

Bjarke Jensen skrev den 13-12-2008:
> [...]
>
> Funktionen bliver kaldt 'onresize' og 'onload' af <body> i min html kode.
>
> Håber du, eller andre kan gennemskue hvad jeg gør galt.

CSS højder, bredder og en masse andre attributter _skal_ have
enhedsangivelse. Det gælder også, hvis man ændrer dem fra js.
Så du kan prøve at tilføje +'px' ved de linier der sætter style...

Ellers skal man bruge pixelHeight eller offsetHeight - eller noget i
den retning.
(Det er ikke alle attributterne der skal tilgås via style - nogle af
dem er direkte tilgængelige. Sådan har det i hvert fald været..)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-12-08 13:12

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> wrote in message
> CSS højder, bredder og en masse andre attributter _skal_ have
> enhedsangivelse. Det gælder også, hvis man ændrer dem fra js.
> Så du kan prøve at tilføje +'px' ved de linier der sætter style...

Jeg har på et tidspunkt fedtet lidt med det det mellem IE6 og FF.
Her er en stump kode??:
if (document.all) { // IE
sparre_sel.style.posTop = ( stargate_sparre_arrayY[i] +
stargatebaseY ) ;
sparre_sel.style.posLeft = ( stargate_sparre_arrayX[i] +
stargatebaseX ) ;
} else {
sparre_sel.style.top = ( stargate_sparre_arrayY[i] +
stargatebaseY ) + 'px;' ;
sparre_sel.style.left = ( stargate_sparre_arrayX[i] +
stargatebaseX ) + 'px;' ;
}

Så vidt jeg husker skal FF have enhed på, mens IE6 ikke skal (eller vil).
Jeg har ikke IE7 (du ved - Win2000), så der kan jeg ikke udtale mig.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-12-08 13:40

Stig Johansen har bragt dette til os:
> [...]
>
> Så vidt jeg husker skal FF have enhed på, mens IE6 ikke skal (eller vil).
> Jeg har ikke IE7 (du ved - Win2000), så der kan jeg ikke udtale mig.

IE7 skal have enheder med, hvis man sætter dem som i "den rigte" CSS.
Visse af de andre - posTop, offsetTop, pixelTop etc. - er defineret som
værende i pixels, og skal derfor ikke (og accepterer det heller ikke).
Er ikke sikker på, hvor mange af "de andre" eller afledede, der
egentlig er tilgængelige i andre browsere end IE.

Brugte engang den her flittigt
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms530302(VS.85).aspx
kan se den er ændret...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-12-08 13:58

Birger Sørensen wrote:

> IE7 skal have enheder med, hvis man sætter dem som i "den rigte" CSS.
> Visse af de andre - posTop, offsetTop, pixelTop etc. - er defineret som
> værende i pixels, og skal derfor ikke (og accepterer det heller ikke).

Nu klippede jeg det bare over som response, nærmest som refleks, men som du
er inde på, så hedder propertien eks. posTop i IE(6) og top i FF - ud over
det med px.

Nogle gange kan man synes det er lidt træls at 'ham der' nogensinde blev
undfanget :)

Stig Johansen

Fra : Birger Sørensen

Dato : 13-12-08 18:13

Efter mange tanker skrev Stig Johansen:

> [...]
> det med px.
>
> Nogle gange kan man synes det er lidt træls at 'ham der' nogensinde blev

top i CSS og elm.style.top i js - det må da også funke i IE6?
Ikke at det kan undre, hvis det ikke gør - mener nu jeg har brugt det.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : René Lønstrup

Dato : 14-12-08 21:01

"Birger Sørensen" <sdc@bbsorensen.com> skrev i meddelelsen
> top i CSS og elm.style.top i js - det må da også funke i IE6?
> Ikke at det kan undre, hvis det ikke gør - mener nu jeg har brugt det.

Det fungerer fint. Og IE6 skal også have "px" i enden, hvis den er sat i
strict-mode. I quirks-mode er det ikke nødvendigt (men om det er valgfrit,
eller den vil have det uden enhedsangivelse i quirks-mode, kan jeg ikke
huske.. Det er år og dage siden jeg har brugt javascript sammen med IE6 i
quirks-mode).

René Lønstrup
[insert random ingenious quote here...]

Fra : Bjarke Jensen

Dato : 13-12-08 13:55

Hej Igen

Tusinde tak for hjælpen.
Jeg fik sat et +'px' på og nu funker det.

Tak for hurtig hjælp

Bjarke