Intel D945GCLF2
Fra : Thomas Ardal

Dato : 11-12-08 09:33

Hejsa

Jeg har købt et Intel bundkort af type D945GCLF2 med Atom processor og
DDR2 ram. Jeg kan dog ikke få computeren til at starte op.

Jeg har installeret RAM blokken i maskinen og sikret mig at BIOS
jumperen står rigtigt (Normal). Jeg har forbundet først 12V kablet og
herefter det 10 benede powekabel. Min power supply stammer fra en
shuttle pc, hvilket burde være mere end rigeligt til den nye maskine.
Jeg har derefter sat en jumper på On/Off switchen samt forbundet en
SATA disk. Når jeg tænder for strømforsyningen, starter blæser i både
strømforsyning og i computeren i cirka 5 sekunder. Herefter slukker
begge blæsere. Der er dog stadig lys i en lille grøn LED ved siden af
power stikket.

Er der nogen der kan være behjælpelige med at fortælle hvad det er jeg
mangler?

Med venlig hilsen
Thomas

Fra : M.N.

Dato : 11-12-08 18:16

"Thomas Ardal" <thomasardal@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

ON/off skal ikke jumpes. Den skal bare kortsluttes et øjeblik.

Mogens

Fra : Thomas Ardal

Dato : 11-12-08 14:00

On 11 Dec., 18:16, "M.N." <willemoesg...@gPOST.nospam> wrote:
> [...]
> mangler?
>
> ON/off skal ikke jumpes. Den skal bare kortsluttes et øjeblik.

Jeg er ikke den helt store ekspert. Kan du fortælle mig hvordan jeg
skal gøre dette?

/Thomas

Fra : Thomas Ardal

Dato : 11-12-08 14:03

On 11 Dec., 22:00, Thomas Ardal <thomasar...@gmail.com> wrote:

> Jeg er ikke den helt store ekspert. Kan du fortælle mig hvordan jeg
> skal gøre dette?
>
> /Thomas

Glem mit sidste indlæg, jeg har fundet ud af det :)

/Thomas

Fra : jk

Dato : 12-12-08 14:41

On Thu, 11 Dec 2008 08:32:42 -0800 (PST), Thomas Ardal
<thomasardal@gmail.com> wrote:

> [...]
>power stikket.
>
>Er der nogen der kan være behjælpelige med at fortælle hvad det er jeg

Sjovt at man kan få sådan et bundkort. Det er jo en til en
hjemmebygget EeeBox.

Hvad går projektet ud på ?

Man kan jo for kun lidt mere bygge en dual core AMD m. 45 watt CPU
forbrug, 2.5 GHz.

Jeg har en Eee 1000H. Med Puppy 4.1.2 på en key, - hold op hvor er det
hurtigt. Kører dog også XP på den, Mandriva 2009 One Xfce og Ubuntu
8.10.

mvh

John

Fra : Thomas Ardal

Dato : 30-12-08 02:37

On 12 Dec., 14:40, jk <johnknuhtse...@Mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en Eee 1000H. Med Puppy 4.1.2 på en key, - hold op hvor er det
> hurtigt. Kører dog også XP på den, Mandriva 2009 One Xfce og Ubuntu

Det er til en hjemmebygget NAS. Jeg skulle bruge noget hardware som
brugte meget lidt strøm om som jeg samtidig kunne "lege" lidt med :)

Jeg bruger FreeNAS på maskinen, hvilket virker rigtigt godt. Har dog
et problem med det onboard netkort der er på det pågældende bundkort.
Så indtil videre kører jeg med et PCI netkort, indtil bundkortet
understøttes 100 % af FreeNAS.

/Thomas