Gigabyte EG45M-DS2H - strøm på USB når PC'~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-12-08 14:36

Hej gruppe,

Jeg har lige bygget mig en PC med ovennævnte bundkort - og jeg har det lille
problem at der tilsyneladende er strøm på USB portene når PC'en er slukket.
Dette er jo lidt irriterende når man anvender en USB elspareskinne.
Jeg har desværre ikke kunnet finde en setting for dette i BIOS - er der
nogen her som har en løsning ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : jk

Dato : 11-12-08 15:19

On Thu, 11 Dec 2008 14:36:13 +0100, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Dette er jo lidt irriterende når man anvender en USB elspareskinne.
>Jeg har desværre ikke kunnet finde en setting for dette i BIOS - er der

Det kan evt. være, at usb-tastatur er enabled, sammen med at der under
power settings er sat, at tastatur eller mus er wake-up enablede.
Wake-up from usb er også en mulighed under power settings.

Det er jo muligt at lave mediacenter computere, der vågner med en
fjernbetjening (usb sender).

Det der usb-spareskinne er ikke noget, jeg kan bruge til noget. Det er
jo beregnet til at slå strøm fra på perifere enheder, når pc'en
slukker. Dvs. at pc'ens standby strøm kører stadig.

En TV-spareskinne er faktisk bedre.

mvh

John

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-12-08 22:36

> Det kan evt. være, at usb-tastatur er enabled, sammen med at der under
> power settings er sat, at tastatur eller mus er wake-up enablede.
> Wake-up from usb er også en mulighed under power settings.

Alle disse muligheder gav desværre ikke noget resultat...

> [...]
> jo beregnet til at slå strøm fra på perifere enheder, når pc'en
> slukker. Dvs. at pc'ens standby strøm kører stadig.

Men hvis man kigger på sådan en TV-spareskinne, så står der jo på kassen at
den IKKE kan anvendes sammen med en pc ?
Og der står også på mange af dem, at de max. kan klare 300W på
masterstikket - dette kan jo blive et problem på en pc ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Infinity

Dato : 11-12-08 16:04

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> PC'en er slukket. Dette er jo lidt irriterende når man anvender en
> USB elspareskinne. Jeg har desværre ikke kunnet finde en setting for dette

Køb et løst USB indstikskort, det tænder og slukker med PC'en og du får
slukket din skærm mm. automatisk, men som John skriver går PC'en jo kun i
stand by og bruger 1-5 watt.

--
/Infinity

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-12-08 22:39

> Køb et løst USB indstikskort, det tænder og slukker med PC'en og du får
> slukket din skærm mm. automatisk, men som John skriver går PC'en jo kun i
> stand by og bruger 1-5 watt.

Det med et løst USB kort var da en mulighed - men når man googler lidt rundt
på problemet, så støder man også på folk som stadigvæk har problemet efter
at de har installleret et løst kort...

Jeg er godt klar over at pc'en har et lille tomgangsforbrug.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Infinity

Dato : 12-12-08 00:45

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> problemet efter at de har installleret et løst kort...
>
> Jeg er godt klar over at pc'en har et lille tomgangsforbrug.

Jeg har løst USB kort i tre maskiner og der er ingen problemer med USB
skinnerne.
Køb et kort til << 100 kr (fx hos BJTrading) og prøv!
Jeg bruger denne bl.a.
http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp?f=edbp&vare=133362
til 37 kr
--