Kan man kun validere tekstfelter og rullel~
Fra : Peter

Dato : 04-12-08 21:06

Hej NG!

Kan man kun lave validering af tekstfelter og rullelister således man skal
udfylde disse i en formular ?

Hvad med validering af afkrydsningsfelter ?

Hvad med validering af 25 afkrydsningfelter, således at man skal tage
stilling til et af svarene ?

Hvis dette ikke kan lade sig gøre, er der som en eller anden som har et
forslag til en anden måde at løse problematikken på ?

På forhånd. Tak !!!

Peter, Odense

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-12-08 04:07

Du looper bare igennem dem allesammen og checker om checked=true.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Peter

Dato : 06-12-08 01:04

Hej igen!

Kan du eller andre forklare "en begynder" om hvordan man citat: "looper
igennem og checker om checked=true" ?

hilsen
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-12-08 03:09

Brug en for løkke

for (i=0; i<document.formName.elements.length; i++) {
      el = document.formName.elements[i];
      if (el.type=="checkbox" &&
el.name.indexOf("checkboxName")!=-1){
         if (el.checked) alert(el.name +" is
checked.");
         else alert(el.name +" is not checked.");
      }
   }

Burde være let at tilpasse til dit formål.
Løber igennem alle form elementer i formen "formName", checker om det
er en checkbox hvis navn indeholder "checkboxName" og om den er
checked eller ikke.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Peter

Dato : 06-12-08 07:56

Hej Jens Peter!

Det fremsendte "kodesprog" overstiger helt klart mine evner. Jeg kan ikke se
mig ud af hvilke af "dine" ord sam jeg skal erstatte/tilpasse med mine.
Hvis jeg giver dig "mine" ord, vil du så "putte" dem ind i koden?
Afkrydsningsfelterne "hedder": A1, A2, A3, A4, A5, B1, B2, B3, B4, B5, C1
C2, C3, C4, C5, D1, D2, D3, D4, D5, E1, E2, E3, E4, E5, (altså A,B,C,D,E
1-5)

hilsen og på forhånd tak!
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-12-08 17:15

Der skal du hen og gentage koden for hver gruppe checkboxe.
"checkboxName" erstattes med henholdsvis A, B, C, D og E.

for (i=0; i<document.formName.elements.length; i++) {
el = document.formName.elements[i];
if (el.type=="checkbox" &&
el.name.indexOf("A")!=-1){
if (el.checked) alert(el.name +" is checked.");
else alert(el.name +" is not checked.");
}
else if(el.type=="checkbox" &&
el.name.indexOf("B")!=-1){
if (el.checked) alert(el.name +" is checked.");
else alert(el.name +" is not checked.");
}
else if(el.type=="checkbox" &&
el.name.indexOf("C")!=-1){
if (el.checked) alert(el.name +" is checked.");
else alert(el.name +" is not checked.");
}
else if(el.type=="checkbox" &&
el.name.indexOf("D")!=-1){
if (el.checked) alert(el.name +" is checked.");
else alert(el.name +" is not checked.");
}
else if(el.type=="checkbox" &&
el.name.indexOf("E")!=-1){
if (el.checked) alert(el.name +" is checked.");
else alert(el.name +" is not checked.");
}
}

Husk også at erstatte "formName" med det rigtige.
Mit "kodesprog" hedder JavaScript. Du bør sætte dig ned og finde en
god tutorial på nettet eller købe en god begynder bog og lære det. Du
skal ikke forvente at folk sætter sig ned og skriver et komplet script
til dig hvor du bare skal copy paste det ind på din side.

Regards Jens Peter Karlsen.