Forbinde til Mysql fra asp...
Fra : Ukendt

Dato : 03-12-08 16:39

Hejsa.

Jeg vil prøve at udskifte en Access database ud med en Mysql. Jeg har derfor
lavet en test server med en iis og fået installeret Mysql. Jeg har oprettet
en tabel i databasen og indsat nogle data.

Jeg er lidt i tvivl om jeg skal installere myodbc på serven? Jeg vil helst
lave en forbindelse til serveren uden om odbc - men kan man det?

Jeg har googlet og fundet 4-5 forskellige kodestumper/connection-stringe men
alle fejler.

Er der en der har noget asp kode, som kan connecte til mysql, som jeg kan
prøve med?

Pft.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Anders M

Dato : 03-12-08 19:19

wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> alle fejler.
>
> Er der en der har noget asp kode, som kan connecte til mysql, som jeg kan

<%
Dim objConn
Dim objRS
Set objRS = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Set objConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

objConn.ConnectionString="DRIVER={MySQL};SERVER=localhost;"_
&"DATABASE=[DATABASE_NAME];UID=[DATABASE_NAME];PWD=[my sql kode];"
objConn.Open

objRS.Open "[PASTE-QUERY-HERE]", objConn, 3,3

objRS.Close
Set objRS = Nothing
objConn.Close
Set objConn = Nothing
%>

noget i den retning..

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 04-12-08 05:59

<Rune Nicolajsen> wrote:

> Jeg er lidt i tvivl om jeg skal installere myodbc på serven? Jeg vil helst
> lave en forbindelse til serveren uden om odbc - men kan man det?

Du skal have en eller anden form for klient på din server for at kunne tilgå
basen fra ASP.

Jeg ved ikke hvad mySQL tilbyder ud over ODBC, men hvad er problemet i det ?

Stig Johansen

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 04-12-08 08:57

Du skal huske at installere en Connector også

http://dev.mysql.com/downloads/connector/odbc/3.51.html#win32

Bruger du en nyere connector skal du huske at ændre {MySQL ODBC 3.51 Driver}
så den passer med det versions nummer du bruger istedet for

Så bruger jeg normalt følgende kode, den virker ihverfald altid hos mig

DSN = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver};
SERVER=127.0.0.1;DATABASE=Din_Database;UID=Database_Bruger;PWD=Database_Password;
PORT=3306; OPTION=3"

Conn.Open DSN

strSQL = "select * From Tabel"
Set rs1 = Conn.Execute(strSQL)