Expression web 2
Fra : Canonbonke

Dato : 01-12-08 10:45

Jeg har i en måneds tid prøvekørt Expression Web2, og kan godt se
at den må jeg have fat i.
Prisen (ved download) i USA er ca.1700,- kr, i ca. DK 2700,- kr,
hvorfor?
Hvis jeg kan finde (?) softwaren på cd i udlandet, kan den så
uden videre installeres på min danske maskine?
Er der nogen i gruppen der kender f. eks en butik i GB der
handler med software, og som sender til DK?
mvh Knud

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-12-08 13:39

"Canonbonke" <bonke@wedebo.dk> skrev :

>Prisen (ved download) i USA er ca.1700,- kr, i ca. DK 2700,- kr,
>hvorfor?

Til de 1.700 DKK skal der lægges 25% dansk moms, hvis ellers
sælgeren (eller rettere den, der står for korttransaktionen)
følger reglerne.
--
Kerim

Fra : Canonbonke

Dato : 01-12-08 16:27

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

| Til de 1.700 DKK skal der lægges 25% dansk moms, hvis ellers
| sælgeren (eller rettere den, der står for korttransaktionen)
> [...]

Ok, men hvorfor så den forskel på over 500,- kr. der stadig er?
Ikke bare i Dk, men i hele EU. Sproget er stadig engelsk.
Knud

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 01-12-08 17:32

"Canonbonke" <bonke@wedebo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Ok, men hvorfor så den forskel på over 500,- kr. der stadig er?
> Ikke bare i Dk, men i hele EU. Sproget er stadig engelsk.

Der til skal du lægge en import told på 15% såvidt jeg husker. ialt 40%

Kim

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 01-12-08 17:46

"Kim Schmidt Wind" <oz1juxXXX@mail.tele.dk> skrev :

>Der til skal du lægge en import told på 15% såvidt jeg husker. ialt 40%

Nej, ingen told på software.
--
Kerim

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 04-12-08 16:48

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i meddelelsen

> Nej, ingen told på software.
> --
> Kerim

Men hvis ikke afsender opgiver toldkoden på produktet så bliver det belagt
med det.

Kim

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-12-08 18:07

"Kim Schmidt Wind" <oz1juxXXX@mail.tele.dk> skrev :

>Men hvis ikke afsender opgiver toldkoden på produktet så bliver det belagt
>med det.

Hvordan vil du opkræve told på noget, der downloades og betales
via nettet?

Moms er noget nemmere at håndtere for sælgeren.
--
Kerim

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 04-12-08 21:37

> [...]
> via nettet?
>
> Moms er noget nemmere at håndtere for sælgeren.

Men så skal sælgeren jo have en konto hos en dansk bank ellers kan han jo
ikke afregne momsen til den danske stat.
Kan huske fra før i tiden hvor meget vrøl der var når man skulle have noget
hjem fra England. Fra den tid hvor man ogsås kulle betale 25% moms til den
danske stat ved køb ind for EU. når man så havde gjordt dette så kunne man
kræve den engelske moms retur ved sælgeren, men det var ikke altid han var
villig til dette.

Kim

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-12-08 22:00

"Kim Schmidt Wind" <oz1juxXXX@mail.tele.dk> skrev :

>Men så skal sælgeren jo have en konto hos en dansk bank ellers kan han jo
>ikke afregne momsen til den danske stat.

Jeg ved ikke, hvordan det foregår men de firmaer, der står for
korttransaktionen skal opkræve dansk moms.
--
Kerim

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-12-08 23:59

http://amazon.co.uk/
Knap 100 pund ca. 980kr for upgrade versionen.
Bemærk at Microsoft tillader opgradering fra i stort set alt.

You qualify to use the upgrade license if you have any of the
following:

* Expression Web 1 or Expression Studio 1

*Any of the following Adobe packages (any version) - Creative Suite,
Dreamweaver, Flash, Director, Go Live

* Microsoft Office (any version)

* Front Page (any version)

Skulle du være studerende eller lærer er der studie versionen til 50£.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Canonbonke

Dato : 02-12-08 06:02

> [...]
til 50£.

| Regards Jens Peter Karlsen.
|
| On Mon, 1 Dec 2008 10:44:48 +0100, "Canonbonke"

Tak Jens Peter
Det var virkelig noget jeg kan bruge. Hvor har du sekvensen med
"You qualify to use the upgrade license if you have any of the
following" fra?
Ser du, min FP2003 er en opgradering fra FP2000, og jeg ville
gerne se mere om den del. Men mon ikke bare den kører
opgraderingen hvis der er en lovlig udgave på pc'en?
mvh Knud

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-12-08 14:59

Står på boksen.
Og jo, ellers bare indsæt CD'en når der spørges efter noget at
opgradere fra.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Canonbonke

Dato : 02-12-08 16:06

| Står på boksen.
| Og jo, ellers bare indsæt CD'en når der spørges efter noget at
| opgradere fra.
|
| Regards Jens Peter Karlsen.

Igen tak. Jeg har bestilt og fået bekræftelse at den er sendt.
Stort set samme pris som for at downloade fra Microsoft. Så nu er
det bare at vente
mvh Knud

Fra : Heine Svendsen

Dato : 02-12-08 17:22

Jens Peter Karlsen skrev:
> Står på boksen.
> Og jo, ellers bare indsæt CD'en når der spørges efter noget at
> opgradere fra.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Jeg tjekkede med Microsoft i dag, de sendte en mail, som også
bekræfter at man kan opgradere fra de nævnte programmer.
Det er jo herligt, så får man endelig brug for den DreamWeaver, som
har ligget og samlet støv, og jeg kan endelig droppe FP.

--
Venligst - Heine B. Svendsen
Indigo 2, Vermundsgade 12, DK-8260 Viby, tel. 87341030

Fra : Canonbonke

Dato : 02-12-08 17:51

> [...]
som
| har ligget og samlet støv, og jeg kan endelig droppe FP.

Den med opgradering fra Adobe-produkter er selvfølgelig
strategisk, jeg synes heller ikke dreamweaver er så fantastisk.
Det vil sikkert lokke en del husarer over til EW2
mvh Knud