Multiply replace( )
Fra : Adam

Dato : 26-11-08 06:43

Hej der,

Jeg sidder med et 'lille' javascript.problem, som jeg ikke rigtigt kan
få løst, så jeg sender lige spørgsmålet herud:

Jeg skal have lavet æ,ø,å, ' ' (mellemrum), Æ,Ø &Å om til ISO 8859-1
tegn (til en søgeurl)

Det går fint nok med den først (mellemrummet) som jeg ordner sådan
her:

var strSrchWord = strSearchWord.replace(/ /g,'%2520');

Den finder alle forekomster af mellemrum, men hvis jeg derefter skrive
en ny linje for hvert bogstav jeg vil udskifte:

var strSrchWord = strSearchWord.replace(/[Æ]/g,'%C6');
strSrchWord = strSearchWord.replace(/[æ]/g,'%E6');
..... også videre...

Så får jeg ingen resultater på det...

Er der nogen derude der har en løsning på dette problem?

Mvh
Adam

Fra : David Konrad

Dato : 26-11-08 15:13

Adam wrote:
> [...]
> .... også videre...
>
> Så får jeg ingen resultater på det...
>
> Er der nogen derude der har en løsning på dette problem?

Det kan være jeg svarer i øst, men hvis det er til en søgestreng, hvorfor så
ikke bruge escape?

srch=escape("dette er en prøve, med æ'er og mellem rum");

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 26-11-08 15:22

David Konrad wrote:
> Det kan være jeg svarer i øst, men hvis det er til en søgestreng, hvorfor så
> ikke bruge escape?
>
> srch=escape("dette er en prøve, med æ'er og mellem rum");

Jeg ville nok bruge encodeURIComponent() eller encodeURI() i stedet...

--
Johan Holst Nielsen
Freelance PHP Developer - http://phpgeek.dk

Fra : Adam

Dato : 26-11-08 07:42

On 26 Nov., 15:12, "David Konrad" <d...@webspeed.dk> wrote:

> Det kan være jeg svarer i øst, men hvis det er til en søgestreng, hvorfor så
> ikke bruge escape?
>
> srch=escape("dette er en prøve, med æ'er og mellem rum");

Hej David,

Tak for det hurtige svar... nu virker æøå, men nu får jeg ikke sendt
det, som jeg skal ha sendt videre når der mellemrum - %2520. Der
bliver kun sendt det videre som der i følge iso 8859-1.kodningen er et
mellemrum, altså et %20 -

Kamboler de to funktioner replace( ) og escape ( ) med hinanden?

//Adam