Router til mindre server
Fra : Peter

Dato : 26-11-08 18:44

Hvilken router til en mindre server kan anbefales.

Jeg benytter HTTP, FTP, POP3, SMTP, WebMail plus lidt andre programmer der
kræver åbning af forskellige TCP/UDP porte.
Den skal kunne klare mindst 50 Mbit på WAN porten (har fiber bredbånd).
Den skal kunne bruges til PPPoE
Trådløs er ikke et krav.
Indbygget switch med mindst 4 gigabit porte.

Og vigtigst af alt: Den skal være _stabil_, skal kunne kører 24/7/365 uden
genstart. Det kunne min gamle 3COM men den kunne desværre kun klare 5 Mbit
på WAN porten.

Jeg har forsøgt med en D-Link DIR855 men den kunne ikke finde ud af at logge
på nettet igen uden genstart efter at udbyderen havde haft deres system
afbrudt kortvarigt.

/P

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 26-11-08 18:47

On Wed, 26 Nov 2008 18:44:23 +0100, "Peter" <nomail@nomail.dk> wrote:

> Hvilken router til en mindre server kan anbefales.

Se fx på Cisco ASA 5505.

-A
--
http://www.hojmark.org/