Lyd forsvinder! - Bund/Lydkort??
Fra : Palle Bugtrup

Dato : 27-11-08 08:37

Mit bundkort er American Megatrends P4 - 3Ghz.

Allerede ved installation var der ingen signal fra det integrerede
lydkort. Sælger mente, at det skyldtes manglende aktivering i BIOS.
Der kunne jeg ikke se nogen mulighed, så jeg monterede et separat
lydkort, som virkede perfekt . . - indtil for kort tid siden. Jeg
udskiftede det og havde igen fungerende Mediaplayer. - Men nu kun få dage -
nu er der stille igen.

Hvad nu? - Mon der er fejl i bundkortet, hvilket jeg er mest tilbøjelig
at tro??

Vil være meget glad for hjælp,

Palle

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 27-11-08 16:30

Palle Bugtrup wrote:
> Mit bundkort er American Megatrends P4 - 3Ghz.

Nej, det er det ikke. Det er BIOS der er fra American Megatrends.

Luk kabinettet op og se hvad der er indeni.

Jesper Poulsen

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 27-11-08 18:35

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, det er det ikke. Det er BIOS der er fra American Megatrends.
>
> Luk kabinettet op og se hvad der er indeni.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

'MSI' NEO 2 -V hedder det vist, - og så er det rødt.

Hilsen,
Palle

Fra : Olesen

Dato : 27-11-08 23:45

Sådan et:? http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=865PE_Neo2-V

Fra : Kenneth

Dato : 27-11-08 23:10

Palle Bugtrup wrote:
> [...]
> nu kun få dage - nu er der stille igen.
>
> Hvad nu? - Mon der er fejl i bundkortet, hvilket jeg er mest

Eller måske en konflikt mellem lydkortet på bundkort og det
du efterfølgende har sat i. Der må være et sted i BIOS hvor
lyden på bundkortet kan slås til og fra.

Alternativet kunne være at opdatere BIOS men det er ikke
noget jeg ville rode med uden at vide præsist hvilket bundkort
du har... for det hedder mere end bare NEO2 - V.

F. eks kan jeg se på denne side:
http://global.msi.com.tw/index.php?func=prodarchive&maincat_no=1

at der ihvertfald er 2 bundkort med denne betegnelse med
forskellig
chipsæt.

Jeg kan se hos MSI at de har et live software til
at opdatere BIOS. Måske det skulle prøves?

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 28-11-08 02:46

Kenneth wrote:
> Jeg kan se hos MSI at de har et live software til
> at opdatere BIOS. Måske det skulle prøves?

Vær opmærksom på, at der måske er en jumper som skal flyttes, eller at
'BIOS update' skal slås til i BIOS'en, for at det kan lade sig gøre.

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 28-11-08 15:28

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:ggnig0$1krm$2@newsbin.cybercity.dk...

> Vær opmærksom på, at der måske er en jumper som skal flyttes, eller at
> 'BIOS update' skal slås til i BIOS'en, for at det kan lade sig gøre.

Tak for støtte og hjælp.

2 stk. jumpers isat + Realtek-AC97 hentet og installeret.
- Så alt nu OK,
Palle