Ændre baggrund
Fra : Tommy Hansen

Dato : 19-11-08 00:48

Hej
Når jeg opretter et lille billede der linker til
orginalen, vises dette på hvid baggrund.
Kan jeg ændre det ?

Vh
Tommy

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-11-08 23:39

Hvad du ser er browserens baggrund. Den er hvid i nogle tilfælde grå i
andre.
Indsæt original billedet på en html side og link til denne i stedet
for direkte til billedet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : From Sydsjælland

Dato : 04-05-09 17:54

Den gode hr. Karlsen påstod....
> Hvad du ser er browserens baggrund. Den er hvid i nogle tilfælde grå i
> andre.

Jens Peter i min browser er det hele lyserødt? Hvad kan det skyldes?
Du må undskyld, jeg svarer under dit svar. Men det er der nogle fjolser
som gør.
PS. Tror du ikke det er den måde din browser er sat op på?
Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-09 19:04

"From Sydsjælland" <manden@mand.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jens Peter i min browser er det hele lyserødt? Hvad kan det skyldes?
> Du må undskyld, jeg svarer under dit svar. Men det er der nogle

JPK svarer altid ovenover eller hvor det nu er passende. Det synes jeg
er i orden -man læser jo ikke fra neden og op, vel?
Det anbefales at man skriver nedenunder, men den noget latterlige
beskrivelse i anbefalingerne hvor en vittigheds pointe bliver nævnt
først, virker søgt.
Når man svarer på et spørgsmål, må man formode at spørgsmålet allerede
er kendt og derfor er det vanskeligt at forstå hvorfor det er så vigtigt
at spørgsmålet skrives igen for så at kunne læse svaret nedenunder.

Men hver sin lyst.

Nu er der en ting mere - når JPK svarer som han gør, og når det normalt
accepteres af alle, skyldes det at manden ved en pokkers masse om FP og
tit giver fine svar og forklaringer.

Der findes også nogle få der er lige så skrappe til det show, men jeg
ser mere efter svarets lødighed fremfor om det nu overholder en eller
anden tilfældig standard.

I denne gruppe er det vigtigste for mig altså svarets indhold, fremfor
om det er skrevet over eller under et spørgsmål.

Hvis det kreperer dig, så lad være med at stille spørgsmål, da du næppe
vil kunne få JPK eller andre fra tid til anden at ændre deres foretrukne
måde at svare på. I modsætning til så mange andre, kommer JPK altid med
korte, men klare svar - direkte uden omsvøb.

Når han en sjælden gang har behov for at give bedre og mere udtømmende
svar i forhold til en skribent, så skriver han altid "se inline" og så
kan man forvente svar på spørgsmålene UNDER disse.

Jeg fatter i det hele taget ikke hvorfor man går så meget op i de ting -
det vigtigste er vel indholdet?

Jeg kunne fx også gå meget op i hvordan du skriver - fx skriver du "Jens
Peter i min browser ... " det betyder altså at Jens Peter ER i din
browser.

Dit manglende komma efter navnet gør det vanskeligt at forstå hvad du
mener umiddelbart.

Så når du er så optaget af at ironisere over at JPK skriver oven over,
så må du regne med at andre kan ironisere over din manglende
kommatering. Det er endda værre at undlade en nødvendig kommatering, for
det kan føre til misforståelser.

> PS. Tror du ikke det er den måde din browser er sat op på?

Det tvivler jeg på er problemet. Jeg har haft med adskillige browsere at
gøre, og det er sjældent at det er fejl i browserne der gør det - det er
som regel hjemmesidefabrikøren der ændrer på tingene - men naturligvis
er der da browsere der ikke kan vise de samme ting uanset hvad
fabrikøren måtte ønske.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-05-09 23:40

At du kalder dig selv for et fjols virker lidt redundant. Jeg tror
ikke at de fleste der svarer nederst anser sig selv som fjolser.
Angående din kommentar om browser opsætning er jeg ikke helt med på
hvad du hentyder til. Er det det oprindelige spørgsmål om browseres
baggrundsfarve eller tror du jeg bruger en browser til at besvare
spørgsmål her?
Hvis det første, så kender jeg ikke til en måde at ændre på nogen af
de browsere jeg har prøvet så deres default baggrundsfarve ændres.
Hvis det andet, så bruger jeg ligesom de fleste her en newsreader til
at læse og besvare spørgsmål.
Angående det at du ser det hele som lyserødt, så prøv at undvære
euforiserende stoffer i et par dage og se om det så ikke går væk.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-09 06:34

Bravo - det var rene ord for pengene! Det er dog sjældent at jeg ser dig
give en så klar og utvetydig svar på tiltale. Normalt ignorerer du bare
den slags tåber - men det er dog forfriskende at læse dit indlæg her.
Uden omsvøb, lige til kernen i sagen. Kunne slet ikke have gjort det
halvt så godt. Endnu en gang "Bravo!!" -også selvom fjolser som ham
burde ignoreres.