To ukendte steder i Gentofte
Fra : baertel

Dato : 16-11-08 18:29

Er der nogen som har så meget kendskab til Gentofte at de kan udpege
disse to steder for mig.

1)... Et tredie Lyststed tilhørte 1783-89 Joh. Gotfried Grøndahl,
derefter bl.a. Antoine Bournonville; det brændte 1798 og Aaret efter
købtes Tomten med tilhørende Haveplads af Handelshuset J. P. Suhr og
Søn. Den Suhrske Slægt havde her sit landsted til langt ned i det
nittende århundrede. Kilde: Gentofte i Fortid og Nutid af Eiler Nystrøm,
1916

Jeg mener at de Suhrske ejede Sølyst ?

2). Husstand: København, Sokkelund, Gentofte, 1834, 120, et Lyststed
Sophiesminde, Ordrupsmark

Hvor er dette sted idag ?

mvh
Leif B

Fra : Otto

Dato : 23-11-08 21:08

baertel skrev:
> [...]
> 1916
>
> Jeg mener at de Suhrske ejede Sølyst ?
>

> 2). Husstand: København, Sokkelund, Gentofte, 1834, 120, et Lyststed

Kontakt Gentofte Lokalhistoriske Forening

Fra : baertel

Dato : 24-11-08 17:49

Ja, det er med i mine overvejelser. Jeg har haft kontakt med dem flere
gange - det var dem som anbefalede bogen af Eiler Nystrøm.
Men jeg ville lige høre om der var nogen som var i besiddelse af lidt
'paratviden' først.

mvh
Leif B