Flere variabler i en url
Fra : Anders M

Dato : 16-11-08 00:04

Hej..
jeg er ved at lave en hjemmeside, og laver det i q-string..
dvs. forside = id=0 og om os =id=2 f.eks.

jeg har lavet en nyhedsside, som vi siger er ?id=3
jeg har så artikler dertil, hvordan får jeg det til at være

?id=3&article=1

altså spørgsmålet: hvordan overfører man mere end en variable i
q-string?
lige lidt kode:

<%

id=Request.QueryString("id"): if id="" then id=0

Select case id
Case 0 ' forside %>
<h1>beta</h1>
<% Case 1 ' jj (id=1)%>
<h1>beta</h1>
<% Case 2 ' jjjj (id=2) %>
<h1>pølse</h1>
<% Case 3 ' 123 (id=3) %>
<h1>123</h1>
<% End Select%>

-------
håber nogen kan hjælpe..
Vh Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-11-08 07:40

Anders M wrote:

> [...]
>
> ?id=3&article=1
>
> altså spørgsmålet: hvordan overfører man mere end en variable i

Fuldstændig som du skriver det.

> lige lidt kode:
>
> <%
>
> id=Request.QueryString("id"): if id="" then id=0
tilføj
article=Request.QueryString("article")
osv.

så har du både id og article i din kode.

Stig Johansen

Fra : Anders M

Dato : 16-11-08 08:45

Stig Johansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> article=Request.QueryString("article")
> osv.
>
> så har du både id og article i din kode.

Tak for hjælpen

Fra : Anders M

Dato : 16-11-08 10:11

Anders M wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Tak for hjælpen
> Vh. Anders

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

<%

id=Request.QueryString("id"): if id="" then id=0
article = Request.QueryString("article")

Select case id
Case 0 ' forside %>
<h1>Velkommen til FIXGROUP.dk</h1>
<% Case 1 ' pp (id=1)%>
<h1>abmetal</h1>
<%End Select%>
Select case article
<% Case 1%>
pp
<% Case 2%>
pp1
<% End Select%>

hvad er fejlen?

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-11-08 11:26

Anders M wrote:

> <%
>
> id=Request.QueryString("id"): if id="" then id=0
> article = Request.QueryString("article")

> [...]

Hvilken fejl?
Jeg er sådan lidt udgået for krystalkugler, men i dit oprindelige indlæg
opererer du med id=3, og i følge den kodestump du skriver her falder den
uden for din select.

Så den (id=3) burde ikke returnere noget somhelst.

Stig Johansen

Fra : Anders M

Dato : 26-11-08 21:59

> [...]
> uden for din select.
>
> Så den (id=3) burde ikke returnere noget somhelst.

Jeg er meget ny i asp, så kan du skære det ud i pap dvs. skrive koden;)
på forhånd tak..
Venlig hilsen anders