Andet multimedie
bentjuul 3670
størrelse på gif billede - A. Fireworks
Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-08 00:31

HeyHo og glædelig jul!

www.laehegnschikane.dk/images/footer.gif

Den fylder kun 1500 byte...

Når jeg så laver en tilsvarende fil i Adobe Fireworks, eller bare sætter en
smule tekst ind i denne, så fylder den pludselig 15 kb. Altså en tidobling.
Jeg kan ikke få A.F til at lave mindre filer, selv om jeg sætter et højt tal
i komprimering?

Henter jeg derimod filen ind i A. Photoshop og sætter lidt tekst ind, så
forøges den kun med 300 byte. Hvad er mon grunden til, at filer i A:F bliver
så meget større?

Nogen ideer?

Claus

Fra : emj

Dato : 16-11-08 11:04

Claus Tersgov skrev:

>Jeg kan ikke få A.F til at lave mindre filer, selv om jeg sætter et højt tal
>i komprimering?

Jeg kender ikke A.F, men når du skriver, at du komprimerer meget, hvad
mener du så med det?
Det er antallet af farver, der er brugt i giffen, der bestemmer, hvor
meget den fylder i kb.
For mig at se, behøver din bjælke med tekst ikke at fylde 16 farver,
når der kun er brugt 2.

Hilsen emj

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-11-08 16:54

emj skrev bl.a.:

> Jeg kender ikke A.F, men når du skriver, at du komprimerer meget, hvad
> mener du så med det?

At der er en rubrik, hvor man kan indsætte tal 0-100. Men det er lige meget
hvad jeg skriver, filstørrelsen er den samme. Det er nok minimum for
størrelsexfarver.

> Det er antallet af farver, der er brugt i giffen, der bestemmer, hvor
> meget den fylder i kb.
> For mig at se, behøver din bjælke med tekst ikke at fylde 16 farver,
> når der kun er brugt 2.

Jep, men den indstilling har jeg først fundet lige nu, men har ikke fået
rodet mere med det. Jeg valgte en web 256, men skal vist nok vælge excact i
stedet for.

Claus