Andet multimedie
bentjuul 3670
Digitizer i Netto mini-review
Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-08 09:49

Bemærk FUT!

Netto har en digitizer på tilbud til kr.199,- i næste uge, så før eller
siden kommer der jo nok spørgsmål

http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=163

Det er en AGK, og det er den samme, som Føtex havde for en måned siden. Det
er en ok lille dims til prisen. Hele dimsen er ca. 200x200mm, og fylder kun
7-10 mm i højden. Jeg har også en kæmpestor A4++, så for mig var det rart at
få mere plads på skrivebordet. Det aktive areal er ca.150x110mm inkl. alle
de kommandoer, der er foruddefineret og som ligger rundt om selve
tegnearealet. Der er 29 foruddefinerede genveje og kommandoer, og det er
muligt selv at definere sine egne.

Den kører perfekt på win XP SP3 uden nogle problemer(driver version 5.01
install forløb også problemløst). Jeg bruger den både på min stationære
Medion og min Acer laptop.
Der er masser af indstillingsmuligheder og dimsen er naturligvis fuld
trykfølsom. Man kan justere følsomheden samt diverse andre funktioner såsom
arealet, scope, hotcells samt naturligvis hvordan "museknapperne" skal
fungere. Den fungerer fint samtidigt med både min mus og min trykplade.

Der er ingen ekstra spidser til pennen (og de kan ej heller udskiftes), som
iøvrigt virker lidt skrøbelig. Selve samlingen af pennen virker lidt løs i
det. Den bruger et AAA batteri.

Der er ingen tvivl om, at man får langt mere end hvad man betaler for. Skal
man kun lejlighedsvis bruge en digitizer, så er den faktisk helt ok. Skal
man bruge den dagligt, så er pennen sandsynligvis for skrøbelig. Skal man
bruge den jævnligt, så ville jeg i stedet anbefale den lille Wacom. Den
koster kun ca. kr. 400,- mere, men pennen er nok mere stabil.

Faktisk er pennen det eneste ankepunkt. Havde den være mere solid, så havde
det været et kanonkøb.

Krydspostet i dk.grafik og dk.edb.hardware med opfølgning til
hardwaregruppen.

Claus