Andet multimedie
bentjuul 3670
Tegnefilm
Fra : Kim2000

Dato : 13-11-08 19:48

Hvilket tegneprogram kan jeg bruge til at lave en tegnefilm med. Helst
gratisprogrammer (naturligvis).

Det eneste tegneprogram jeg har er paint.net og det til dato også gjort
jobbet fint. Det er kun for sjov jeg vil hygge med det, så ikke noget med at
fortælle om vidunderlige programmer til 8000 kroner

mvh
Kim

Fra : Rado

Dato : 14-11-08 13:38

On Thu, 13 Nov 2008 19:48:08 +0100, "Kim2000" <kim2000@surfer.dk>
wrote:

>Hvilket tegneprogram kan jeg bruge til at lave en tegnefilm med. Helst
>gratisprogrammer (naturligvis).

Vil du ofre lidt på sagen så er der f.ex. Anime Studio eller Manga
Studio til $50 her:

http://my.smithmicro.com/win/graphics.html

Eller Stickman:

http://www.cutoutpro.com/index.html

--
Rado
"The really valuable thing is the Intuition. The intellect has

Fra : Kim2000

Dato : 14-11-08 15:20

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du ofre lidt på sagen så er der f.ex. Anime Studio eller Manga
> Studio til $50 her:
>
> http://my.smithmicro.com/win/graphics.html
>
> Eller Stickman:
>
> http://www.cutoutpro.com/index.html

Takker, men jeg fandt til min store overraskelse ud af Paint Shop Animation
Shop 3 er blevet gratis.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-08 09:06

Kim2000 skrev bl.a.:

> Hvilket tegneprogram kan jeg bruge til at lave en tegnefilm med. Helst
> gratisprogrammer (naturligvis).

Det kan alle tegneprogrammer, dybest set.

Det kræver bare, at programmet kan lave en helt normal billedefil. Targa er
meget brugt blandt profferne, men jpeg er lige så godt.
(der skal bare helst være mulighed for alfakanaler af hensyn til den videre
produktion)

De fleste medieafspillere har endda et codec til at afspille det, der hedder
motion jpeg.

Skal det være avanceret, så skal du kigge efter programmer, som kan
"Tweene" - eller måske tweening.
(kommer af sætningen in between eller bare between, dan.: imellem)

Det er typiske animationsprogrammer.

Der laver man en starttegning og en sluttegning, så laver programmet selv
alle tegninger der er i mellem. Så har du en færdig sekvens.

Adobe Premiere og Aftereffects kan iøvrigt importere alle ens billeder som
en sekvens på tidslinjen, og så har du et projekt, som faktisk er en film.

Jeg har til dato ikke fundet andre videoprogrammer, som kan importere løse
billeder som en billedesekvens. Jeg leder selv efter et med lys og lygte til
et projekt, jeg har gang i.

Men ellers er der jo Adobe Photoshop CS3 *Extended*

Det er simpelthen genialt til videoproduktion og animation.

Claus