Andet multimedie
bentjuul 3670
Tegneplade
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-11-08 14:47

Jeg faldt over en artkel, hvor man i et grafikprogram anvendte en
tegneplade. Det lyder jo smart, men jeg kender intet til en sådan. Fungerer
de, ligesom en mus, til alle grafikprogrammer og kan man så tegne i frihånd?
Er reaktionstiden i orden eller skal man tegne langsomt? Skal man gå efter
en givens størrelse af tegnefeltet eller er det mindre vigtigt?

Kan nogen anbefale en god og ikke alt for dyr tegneplade. Den skal mest
bruges til ungerne så kvaliteten er ikke afgørende - den skal nok bare ikke
være for sart.

Jeg kan se at Wacom og Trust laver nogen, der ikke er så dyre (<500 kr), men
er det blot noget skrammel?
http://www.pixmania.com/dk/dk/757/xx/xx/104/9/criteresn.html

mvh

Lars

Fra : Hagar

Dato : 13-11-08 15:35

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke være for sart.
>
> Jeg kan se at Wacom og Trust laver nogen, der ikke er så dyre (<500 kr),

Wacom er ganske udmærket, jeg har selv sådan en her
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=104509 og det er et
formidabelt værktøj. Jeg havde en noget mindre udgave tidligere, og var også
vild med den. Jeg ved ikke hvordan selve tegnefeltet vil reagere på en
eventuelt slag, eller noget men spilder ned over, jeg tror ikke det er så
sundt.

Hagar

Fra : Mr.X

Dato : 14-11-08 00:49

NETTO har nogen i næste uge, har ikke reklamen i nærheden, men mener den
koster 169,00 - det er da værd at overveje - særligt hvis den kan bruges til
noget