Andet multimedie
bentjuul 3670
2D tegneprogram
Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-11-08 07:51

Hej NG.

Jeg søger et simpelt tegneprogram, til at tegne en plantegning over vores
hus med mål, vinduer mm

lasse

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-08 09:25

Lasse Jensen skrev bl.a.:

> Jeg søger et simpelt tegneprogram, til at tegne en plantegning over
> vores hus med mål, vinduer mm

Paint!
Følger gratis med i alle windows ver.
Mere simpelt bliver det næppe...

Claus

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-11-08 14:13

> Paint!
> Følger gratis med i alle windows ver.
> Mere simpelt bliver det næppe...

Bliver tilgengæld heller ikke ringere !

Skal det bruges til at tegne hus med, hvor man gerne skulle have mål osv med
er det da ikke en meget bevendt. Man skal da over i et CAD program af en
art.

Et realistisk forslag kunne være
http://www.cadlogic.com/products/draftit/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-08 14:53

Sune Storgaard skrev bl.a.:

> Bliver tilgengæld heller ikke ringere !

Der bliver spurgt om et simpelt tegneprogram!

> Skal det bruges til at tegne hus med, hvor man gerne skulle have mål
> osv med er det da ikke en meget bevendt. Man skal da over i et CAD
> program af en art.

Han skal heller ikke tegne et hus, han skal i følge ham selv tegne en
plantegning i 2D..

Det kræver dybest set ikke andet end en blyant og en linial. Det har
fungeret fint de sidste 5-600 år!

Paint er et simpelt tegneprogram, og det er det, der efterlyses...

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-08 14:58

Sune Storgaard skrev bl.a.:

> Bliver tilgengæld heller ikke ringere !

Jeg kender da flere grafikere og tegnere, der bruger netop paint til at
rentegne indscanninger med. Ganske enkelt, fordi det er lynhurtigt at
arbejde med. Når jeg selv skal fjerne scanner-fnidder og artifakter, så
bruger jeg også paint.

Så ringere er det altså heller ikke..

Claus

Fra : Max

Dato : 12-11-08 15:37

Hej Claus

> Så ringere er det altså heller ikke..

Du har aldrig brugt et tegneprogram altså ?

--
Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-08 23:40

Max skrev bl.a.:

> Du har aldrig brugt et tegneprogram altså ?

Jeg har brugt tegneprogrammer siden du lå i din mors mave!

Claus

Fra : Max

Dato : 12-11-08 23:44

Hej Claus

> Jeg har brugt tegneprogrammer siden du lå i din mors mave!

Nå, jeg tænkte nok at du var et gammelt fjols :)

Men man tegner altså i vector programmer.

Paint er noget bitmapværk der jo ikke egner sig til at lave
plantegninger i, og så er den ikke længere.

--
Mvh Max

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-11-08 08:14

Max skrev bl.a.:

> Paint er noget bitmapværk der jo ikke egner sig til at lave
> plantegninger i, og så er den ikke længere.

Sikke noget vrøvl. Fordi du ikke kan lave en simpel plantegning i paint er
ikke ens betydende med, at vi andre ikke kan..

Claus

Fra : Max

Dato : 15-11-08 08:40

Hej Claus

> Sikke noget vrøvl. Fordi du ikke kan lave en simpel plantegning i
> paint er ikke ens betydende med, at vi andre ikke kan..

Det lader til at du står temlig alene med de lyster.

--
Mvh Max

Fra : Kim2000

Dato : 13-11-08 19:45

> Paint!
> Følger gratis med i alle windows ver.
> Mere simpelt bliver det næppe...

Og næppe dårligere, paint.net er et rigtig fint tegneprogram (ligeledes
gratis), men egnet til dette formål er det næppe.

Fra : Rado

Dato : 12-11-08 10:52

On Wed, 12 Nov 2008 07:50:38 +0100, "Lasse Jensen"
<Tanjalasseogsophie@mail.dk...> wrote:

>Hej NG.
>
>Jeg søger et simpelt tegneprogram, til at tegne en plantegning over vores
>hus med mål, vinduer mm

Prøv Serif DrawPlus 4, kan hentes gratis her:

http://www.freeserifsoftware.com/software/DrawPlus/default.asp

Gå ind under Tools>Layout, her man man vælge forskellige måleenheder
for linealerne.

--
Rado

Fra : Steen

Dato : 12-11-08 13:53

> Jeg søger et simpelt tegneprogram, til at tegne en plantegning over vores
> hus med mål, vinduer mm
>
> lasse
Hvis det skal være MEGET simpelt er der jo altid word........... :)
Vælg menuen VIS ---> værktøjslinier ---> tegning

Held og lykke
Steen

Fra : Max

Dato : 12-11-08 23:46

Hej Lasse

Prøv det her http://www.cadstd.com/

--
Mvh Max

Fra : Peter

Dato : 14-11-08 00:26

"Lasse Jensen" <Tanjalasseogsophie@mail.dk...> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Jeg søger et simpelt tegneprogram, til at tegne en plantegning over vores
> hus med mål, vinduer mm
>
> lasse
Ingen tvivl om at du skal gå efter et vektor baseret program.

CorelDraw f.eks
eller kig på http://sweethome3d.sourceforge.net

Og et gratis professionelt program kunne være SolidEdge 2D
http://www.plm.automation.siemens.com/en_us/products/velocity/solidedge/free2d/index.shtml

News:dk.edb.cad gruppen har mere om tekniske tegninger.

Mvh Peter

Fra : Mr.X

Dato : 20-11-08 00:59

Kig på dette: http://www.pcworld.dk/download/77/1561