Softwareudvikling til mobiltelefon - hvilk~
Fra : Ole Nielsby

Dato : 06-11-08 11:57

Jeg skal lave mobilapplikationer med C++ og er i tvivl
om hvilket system jeg som udgangspunkt skal udvikle til.

Findes der offentligt tilgængelige tal for hvad der ligger i
danske lommer eller er på vej derned - gerne opdelt på
systemer (s60 sdk version 3, version 5, UIQ...) og
skærmstørrelser?

Gode/dårlige erfaringer med at udvikle til forskellige
systemer?

Fra : Lars Raaby

Dato : 06-11-08 16:52

Ole Nielsby skrev:
> [...]
> systemer (s60 sdk version 3, version 5, UIQ...) og
> skærmstørrelser?
>
> Gode/dårlige erfaringer med at udvikle til forskellige

Hvad med at lave det i Java. Kan alle telefoner ikke køre Java programmer?

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Ole Nielsby

Dato : 07-11-08 00:14

Lars Raaby <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev:

> Hvad med at lave det i Java. Kan alle telefoner ikke køre Java programmer?

Java er udelukket - af grunde jeg ikke vil rode mig ud i
en diskussion af her. Det skal være C++.

Fra : Kim M. Jørgensen

Dato : 07-11-08 10:51

Måske det her kan bruges
http://www.redfivelabs.com/

De har et SDK til .NET til Symbian Telefoner.

Jeg er med i deres Beta program men har desværre ikke selv haft tiden til at
prøve det endnu, men måske det kan hjælpe dig videre.

"Ole Nielsby" <ole.nielsby@tekare-you-spamminglogisk.dk> skrev i en
meddelelse news:4912cd8e$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-11-08 18:14

Fra : Joern K. Soerensen

Dato : 09-11-08 20:31

Ole Nielsby udtrykte præcist:
> [...]
> systemer (s60 sdk version 3, version 5, UIQ...) og
> skærmstørrelser?
>
> Gode/dårlige erfaringer med at udvikle til forskellige

Hejsa prøv at kigge på det her link

http://trolltech.com/developer/technical-preview-qt-for-s60

det er både til C++ og Java

Mvh. Jørn